Klacht Nederland Schildert: Nederland Schildert levert slechte communicatie plus slechte service en is doof voor argumenten

NederSchildertMisleidt

In april 2019 heb ik een offerte ontvangen van Nederland Schildert (NLS) voor EUR 2.000,- het buitenwerk te schilderen. Ik heb daarbij gekozen voor het Standaardpakket (2,5x beurt) voor die EUR 2k. Dat is inmiddels – na veel communicatie over de planning mijnerzijds – gebeurd. Ik heb daarbij een werkbon getekend zonder toelichting te vragen. DOE DAT NOOIT! Op de werkbon ben ik akkoord gegaan met de houtrot specificatie a EUR 86,20. Het meerwerk a EUR 216,70 kon ik niet plaatsen. Toen ik de schilder later over de werkbon belde, verzocht de schilder mij contact op te nemen met NLS. Dat heb ik gedaan per email op 12 juni. Helaas heeft NLS hier niet op gereageerd. Niet alleen met NLS maar ook met de schilder verliet de communicatie moeizaam. Nooit is duidelijk geworden of en zo ja hoeveel uren werk de schilder nodig zou hebben voor de schilderbeurt. Door deze non-communicatie ben ik ervan uitgegaan dat het aangenomen werk was voor de afgesproken EUR 2.000,-
Een ander voorbeeld van non-communicatie was dat op 21 juni er onaangekondigd een schilder voor mijn huis stond om de zakkers te repareren. Als ik dit had geweten was ik nooit akkoord gegaan met deze datum omdat ik toen een lang weekend in Friesland zat. Toen ik zondagavond thuiskwam heb ik geconstateerd dat de herstelwerkzaamheden onvoldoende zijn uitgevoerd. Ook de opmerking van deze schilder dat het moeilijk te herstellen zou zijn omdat de zakkers waren veroorzaakt door de schilderbeurt van 6 jaar daarvoor, schoot mij in het verkeerde keelgat.
Ik heb op de werkbon 3,5 uur meerwerk over het hoofd heb gezien. En als je het tarief terugrekent naar de meerkosten op de uiteindelijke factuur zouden er 4 schilders over hebben gewerkt! Dit is volslagen belachelijk! Hier heb ik nog geen inhoudelijke reactie op gehad. Alleen dreigementen van incassobureaus.

Inhoudelijk reageren op mijn argumenten welke ik in diverse emails heb toegelicht en een redelijk tegenvoorstel doen. Ik zou bereid zijn die 3,5 uur extra te vergoeden.

Nederland Schildert is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

NederSchildertMisleidt
    Geen communicatie en het nalaten van oplossingen zoeken is een veelgehoorde klacht over Nederland Schildert. Ik zie dat er nog geen 1 klacht is opgelost dit jaar. Kortom ga niet in zee met dit bedrijf.
    Communicatie en coulance staan NIET in het vocabulaire van NL Schildert
    NederSchildertMisleidt
    Nog steeds geen toelichting ontvangen op de bijna 20 uur aan meerwerk. Maar ja NL Schildert doet NIET aan communicatie en coulance.
    NederSchildertMisleidt
    Ga niet in zee met dit bedrijf. Ze offreren aggressief en misleidend. Lichten de werkbon niet toe en reageren niet op inhoudelijke argumenten. Kortom contacteer een lokale echte schilder, niet deze dieven
    NederSchildertMisleidt
    Zoals verwacht komt er geen inhoudelijke reactie, noch een tegenvoorstel voor de mij ten onrechte geleden zogenaamde meerwerk schade.
    NederSchildertMisleidt
    Nederland Schildert (NLS) is een agressief en schimmige tussenpersoon die niet communiceert en geen coulance betracht. Overslaan dit louter geldbeluste bedrijf en een lokale schilder inschakelen.

De offerte is misleidend omdat er niet expliciet vermeld staat dat er een verschil bestaat in prijs tussen het basis en standaardpakket; terwijl wel expliciet vermeld staat dat houtrot meerwerk is.
    Daarnaast is de werkbon niet toegelicht en ik heb hem snel en zonder goed door te lezen getekend. Ik heb daar een hele dure dwaling gemaakt want ik weet nog steeds niet waar die 19,5 uur aan meerwerk vandaan komt. Sinds 12 juni vraag ik hiervan al een specificatie en enige coulance met het gefactureerde bedrag.

Maar ja, het enige argument wat jullie geven is dat ik de werkbon heb getekend. Een dure leerschool om mij daarvoor 83% meer te laten betalen dan het overeengekomen offerte-bedrag.
    NederSchildertMisleidt
    Het is toch niet te geloven dat NLS helemaal niet reageert op dit forum? Bezint eer gij begint om met dit bedrijf in zee te gaan.
    NederSchildertMisleidt
    Nog steeds niets vernomen van NLS. Zoals ik al eerder aangaf; het zijn graaiers....

NederSchildertMisleidt
Geen oplossing geboden. Geen contact meer gehad, ondanks belofte. Kortom een hele slechte ervaring met dit in-coulante bedrijf.

Ook een klacht indienen over Nederland Schildert?