Klacht Nederland Veilig Wonen: Dakdekkersbedrijf gebruikt frauduleuze methoden en probeert geld af te persen

Kampichler

Zo‘n twee weken geleden kwam bij ons huis een man langs met de aanbieding om voor 15,- Euro de dakgoten schoon te maken. Wij maakten een afspraak voor woensdag 13 december en op het afgesproken tijdstip kwamen twee mannen. Na enkele minuten kwam een man van het dak weer naar beneden met de mededeling dat er een lekkage was gevonden. Hij naam mijn mobieltje mee naar boven om foto‘s te maken, liet me de schade zien en maakte een offerte. Hij drong aan de reparatie gelijk uit te voeren met het argument dat ik 45,- Euro aan voorrijkosten zou besparen. Ik wilde het probleem echter met mijn vrouw bespreken en hij liet de carbonkopie van de offerte over het bedrag van 329 Euro achter.
Op dezelfde avond heb ik het bedrijf gebeld en voor de afgesproken prijs een afspraak voor de volgende dag, donderdag 14 december, in de middag gemaakt. Ik was op die tijd op mijn werk, maar mijn vrouw werkt in de buurt en kan zo binnen enkele minuten naar huis komen. Kort voor half vier werd ik door de dakdekkers op werk gebeld en ze vertelden dat ze op het weg naar ons huis zijn. Reeds om 15:39 werd mijn vrouw gebeld met de mededeling dat een tweede lekkage was gevonden. Kort voor vier kwam mijn vrouw naar huis en werd ontvangen met de medeling dat het nu 1400 Euro zou kosten. Mijn vrouw zei dat dat niet acceptabel was en nergens een opdracht over zulke bedragen was gegeven. De mannen eisten echter het geld en wilden het met alle geweld nu en contant. Mijn vrouw voelde zich bedreigd en belde de politie waarop de mannen het huis verlieten en wegreden. Bij deze gelegenheid namen ze de carbonkopie van de offerte over 329 Euro en de informatiefolder over het bedrijf Nederland Veilig Wonen B.V die op tafel lagen weer mee.
Op zaterdag 16 december klom ik zelf op het dak om foto‘s en filmpjes te maken. Volgens mij hebben de mannen alleen wat spul onder de tweede rij van de dakpannen gesmeerd. Ik heb vervolgens nog de foto‘s bekeken die een dakdekker op 13 december op het dak had gemaakt. Het is niet goed te zien waar deze opnames zijn gemaakt; ze zijn van dichtbij gemaakt en kunnen ook van ergens anders zijn.
Sinds 14 december worden we nu herhaald door dit bedrijf gebeld (Nederland Veilig Wonen B.V., Noorderhoofd 48, Dordrecht) en die eist volgens een voicemail-bericht van 18 december 660 Euro van ons. We nooit een factuur gekregen en hebben daarom ook geen informatie hoe dit bedrijf op zo‘n som kan komen. We vinden deze handelswijze absoluut onacceptabel.

Ik wens dat het bedrijf ons niet meer benadert. Ik ben niet bereid voor deze oplichting geld te betalen.

Wij vinden dat Nederland Veilig Wonen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Nederland Veilig Wonen?