Opgelost door Nederlands Energie Verbond: Geen medewerking bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht.

eck-parcu

Het Nederlandse Energie verbond stelt in de voorwaarden dat het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument. Daarom heb ik per e-mail het Verbond verzocht om onverwijld een ontvangstbevestiging
van de herroeping van alle overeenkomsten die ik heb afgesloten via het
Nederlandse Energieverbond per e-mail en schriftelijk naar mij te sturen. Deze overeenkomsten afgesloten op 15 oktober 2020 zijn telefonisch door mij ondubbelzinnig herroepen en zijn ontbonden op 16 oktober 2020. Tot op heden heb ik nog geen ontvangstbevestiging van het Verbond ontvangen ondanks dat het Nederlands Energieverbond op 16 oktober 2020 telefonisch heeft toegezegd dit binnen zeven dagen te sturen.

Onverwijld meewerken aan de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht.

eck-parcu
Hartelijk dank voor het privé bericht en uw bevestiging via klachtenkompas.nl. 'Wanneer u op 16 oktober de overeenkomsten ontbindt, heeft dit een annuleringsproces van 2 weken. Binnen deze 14 dagen ingaande 16 oktober krijgt u een bevestigingsmail van annulering in uw inbox. ' Ik geef er de voorkeur aan om een bevestiging van een herroeping ruim binnen de 14 dagen bedenktijd te krijgen zodat ik nog tijd heb om eventuele verdere actie te kunnen ondernemen voordat de bedenktijd verloopt.

Ook een klacht indienen over Nederlands Energie Verbond?