Klacht Nederlands Energie Verbond: Misleiding bij telefonische verkoop van energiecontract

Klachtnummer
# 468815
Gebruiker
Sjouke Kingma
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Misleiding bij telefonische verkoop: onder het mom van een controle word je naar een nieuw contract toegepraat.
Verkoper meldde dat hij van Nederlands Energie Verbond en dat we een afspraak hadden dat men zou bellen als er iets aan het contract zou veranderen. (Dat soort telefoontjes krijg ik vaker, de bedrijfsnaam is niet altijd hetzelfde, bv Nederlands Energie Collectief). Ik gaf aan dat ik niets wilde veranderen. Hij gaf aan dat dat kon kloppen, want de tarieven zijn gedaald. Ik zou volgende de verkoper een contract hebben met bescherming tegen prijsdaling; ik kreeg toen argwaan want zo'n contract heb ik niet. Maar ik heb hem laten doorpraten om te horen waar het gesprek op zou uitdraaien. Toen meldde hij een goedkopere mogelijkheid te hebben, en dat was DGB Energie. Vervolgens mailde hij een offerte van DGB Energie en verzocht mij op Accepteren te klikken. Hij gaf ook aan dat hij een deel van het gesprek zou opnemen. Ik had toen wel door dat hij mij onder het mom van 'check' een nieuw energiecontract wilde aansmeren. Ik heb gemeld dat ik eerst wilde controleren en dat ik helemaal niet van leverancier wilde veranderen. Toen heb ik het gesprek beëindigd. En vervolgens de offerte van DGB geweigerd.
Verkoper beschikte over veel gegevens (adres, geboortedatum, rekeningnummer). Alleen het maandbedrag heeft hij gevraagd en vervolgens gebruikt in de offerte.

De oplossing

Mijn gegevens uit hun bestand verwijderen en niet meer bellen

2 reacties

  1. Auteur
    Sjouke Kingma
    Datum
    Nog geen reactie van het bedrijf nav deze klacht.
  2. Auteur
    Nederlands Energie Verbond
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer Kingma,

    Wij betreuren het dat u zich genoodzaakt voelde om uw klacht hier te plaatsen gezien al onze contactgegevens vermeld staan in de e-mail die u heeft ontvangen.

    Wij verzoeken u vriendelijk om het officiële verzoek voor het recht van verwijdering via de e-mail of schriftelijk in te dienen.

    Met vriendelijke groet,

    Team Nederlands Energie Verbond

Ook een klacht indienen over Nederlands Energie Verbond?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen