Klacht Nederlands Energie Verbond: Misleiding en leugens bij het opnieuw afsluiten energiecontract

mixis

Men gaf aan dat zij met mij de afspraak hadden terug te bellen als de Tarieven zouden zakken. Ik kreeg de indruk dat ik met mijn huidige energiemaatschappij (Eneco) te maken had.
Ze beschikten zogenaamd over mijn verbruiksgegevens en de verlaging van mijn huidig contract zou tot een besparing van €187per jaar leiden. Mijn Iban en naw-gegevens waren bekend en werd ook geverifieerd tijdens het gesprek.
De bevestiging hiervan zou via email en sms worden gestuurd. Toen ik werd gevraagd de link in de email te openen kreeg ik argwaan. Ik moest de linkjes in de sms openen en daarmee bevestigen dat ik akkoord ging met het nieuwe aanbod.
Ik heb het gesprek afgebroken en de oproepen niet meer beantwoord.

Volgende dag ben ik via een ander telefoonnummer benaderd. Ik heb toen aangegeven dat ik niet zou ingaan op hun aanbod en dat ik mij misleid voelde.
NEV gaf aan dat zij mij bij het vorige contract ook hebben geholpen (heb ik zelf geregeld is dus gelogen) en dat het voor een particulier moeilijk was de markt te overzien.
De toon van het gesprek werd steeds agressiever. "Dus ik kan nu noteren dat uw tarief per 1 januari 2020 omhoog gaat".
Mijn antwoord daarop "Ik wil dat jullie mijn gegevens uit het bestand verwijderen en wil niets met jullie te maken hebben, ik regel het zelf wel" .
NEV bleef doorgaan over de verhoging van mijn tarief per 1/1/2020.

De manier waarop dit soort contracten worden afgesloten zijn gebaseerd op misleiding en het dreigen met het verhogen van de tarieven. Mijn huidig contract loopt pas in 2021 af en daarbij zijn de tarieven vast.

Ophouden met misleiding. Open kaart spelen!!

mixis
Geen reactie ontvangen.

Ook een klacht indienen over Nederlands Energie Verbond?