Klacht Nederlands Energie Verbond: Misleiding en oplichting.

Goedgelovig

Ik ben door verkopers van Dellta, Innova en NLE telefonische benaderd. Met misleiding en leugens. Ik was bij Oxxio. In December heb ik een nieuw contract bij Nuon. Dat heb ik zo met die meneer afgesproken, zodat ik geen boete hoef te betalen. Nu word ik gebeld door verkopers van Delta. Ik vertel van mijn contracten.
Geen probleem, ze lossen alles op, ik hoef geen boete te betalen als ik overstap. De verkoopster heeft mij wel even verteld, wat ik op mijn telefoon moest doen. Om op die knop te drukken. Ik had geen idee, dat ik meteen aan een contract vast zou zitten. Zo is het met innova en NLE ook gegaan. Allemaal beloftes en leugens. Met het gevolg. Bij Delta moest ik de boete 250 Euro en de 100 Euro die ze bij Oxxio betaald hadden als boete . Terug betalen. Want ik was intussen bij Innova voor 6 dagen. Daar is nog twijfel over of ik de boete moet betalen. Omdat op het bandje te horen is, dat ik het allemaal niet zo goed begreep. Nu Bij NLE moet ik dadelijk ook weer een boete betalen van 250 Euro. Omdat ik dat contract in December bij Nuon heb. Ik vind het zo smerig, dat ze mensen zo misleiden. En zeker omdat je niet doorhebt hoe je telefoon precies werkt . Dat je aan het contract vastzit. De verkopers beloofden mij dat ik geen boete hoefde te betalen. Dat ze het contract van Nuon ook op zouden zeggen. Allemaal leugens. Dan moet je het bandje inspreken. Dan denk je dat het allemaal wel zal kloppen, wat ze je verteld en beloofd hebben. Als je nadien doorhebt dat ze je gewoon hebben zitten te beliegen. En je naar de betreffende energie leverancier belt. Dan kunnen ze niets voor je doen. Nee dat kan echt niet. Had ik het bandje maar niet moeten inspreken. Ze geven toe dat er rotte appels tussen de verkopers zitten. Ze geven zelfs advies dat je de telefoon maar niet meer op moet pakken. Terwijl ze zelf aan die vuile praktijken meedoen. Ik voel me zo misleid en opgelicht.

Dat ik die boetes niet hoef te betalen. De verkopers doen net of je zo maar kunt wisselen. Net als een trui die te klein is. Die je even om gaat ruilen in de winkel.

Goedgelovig
Bij Innova zeggen ze dat ik de boete naar het Nederlands Energie Verbond moet sturen. Bij het Nederlands Energie Verbond zeggen ze dat ik de boete naar NLE door moet sturen. Maar die eisen dat ook weer terug. Omdat door misleiding en leugens van de verkopers. dat contract ook weer vroegtijdig opgezegd word. En zo schuiven ze de verantwoording naar elkaar toe. De mensen die niet wisten op wat voor een misselijk makende manier de energie maatschappijen hun klanten werven. Zijn de dupe.

Ook een klacht indienen over Nederlands Energie Verbond?