Klacht Nederlands Energie Verbond: Zij doen via oplichterij aan malversaties en laten je voor de kosten opdraaien.

Lamentaat#914

Zij smeren op geraffineerde wijze een dienst aan om te bemiddelen in de overstap naar een andere voordeliger professionele energie leverancier.

Zij garanderen dat een contract breuk bij de overstap en na ontvangst van de eindnota van de voormalige energie leverancier wordt vergoed.

Tevens gaven zij de zekerheid van dat ik geen risico oploop om de cashback van 100 Euro te ontlopen, omdat de overstap precies na 1 jaar bij de huidige energie leverancier wordt geregeld.
Zij doen tijdens het telefoongesprek getuige van dat zij kennis hebben van uw energie verbruik van het lopende kalenderjaar evenals het voorgaande jaar en weten daarbij precies welke contracten er gedurende die tijden zijn afgesloten.

Echter, met een verkeerde geregelde overstap, waarbij ik net 1 week tekort schoot om 1 jaar doorlooptijd te hebben vervuld hebben zij mij ook nog eens met een andere boete opgezadeld; deze boete wordt aangeduid als: 'vergoeding contractbreuk voorgaande leverancier', welke dus wordt teruggevorderd.

Al dit bovenstaande blijkt een doortrapte praktijk van malversatie te zijn behalve dat de overstap wel wordt gerealiseerd, maar ik als klant blijf met hoge onvoorziene kosten achter.

Zij hebben compleet, maar dan ook compleet maling aan deze praktijken en vertellen halve waarheden aan de telefoon.
Bovendien zijn zij absoluut niet consistent met hun verhaal aan de telefoon, zodat je voor een onaangename verrassing komt te staan !
Zij zijn dan ook volgens de praktijk van malversatie totaal niet transparant !

Bovendien wordt er ook nog coolant en gewetenloos erover gedaan dat ik als klant, die mijn vertrouwen in hun had gesteld ter regeling van de overstap, voor grote onvoorziene kosten moet opdraaien.

Volgens de normale gang van zaken en zoals ik dit altijd heb ervaren van andere bemiddelaars wordt de boete van de contractbreuk van 250 Euro namelijk binnen 1 week vergoed, nadat de overstap is gedaan en de eindnota is opgestuurd. Integendeel, beweren zij zeer coolant en zonder enige schaamte, dat dit pas aan het einde van 1 jaar looptijd wordt gedaan + zeggen zij dat dit in de kleine letters weggeschreven staat, terwijl dit soort gewichtige zaken juist duidelijk in het telefoongesprek tijdens het contract benadrukt zou moeten worden. Zij liegen hier bovendien over, want dit is een zeer afwijkende gang van zaken.

De onvoorziene kosten + beloofde contract breuk vergoeding + Cashback van 100 Euro dienen zij voor mij te vergoeden; ik behoor daarvoor niet te worden opgezadeld.

Lamentaat#914
NEV heeft mij bestolen en bedrogen en belogen !! Zij zijn uiterst intransparant ! Zij gaan eigenmachtig met hun zaken om en komen hun beloftes totaal niet waar ! Dus deze beoordeling is jegens de (reactie) van de NEV

Ook een klacht indienen over Nederlands Energie Verbond?