Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: Het te laat in kunnen zien van boeken waardoor verplicht afmeldingskosten betaald moeten worden!

inhetnauw#€

Beste Heer/Mevrouw,

Mijn naam is Amanda Rodrigues en ben van Braziliaanse afkomst.
De diploma's die ik gehaald heb in brazilie zijn in Nederland niet geldig.
Daarom zou ik graag een opleiding willen doen.

Bij NTI boeken besteld voor een opleiding om te kijken of die op mijn niveau zijn.
Deze boeken kwamen 8 dagen na aanvraag pas binnen.
Op dat moment zat ik voor mijn werk op een beurs in Duitsland.

Toen ik thuis kwam van die beurs kreeg ik een email van NTI dat er te laat besluit is genomen met deelname aan de studie waardoor ik aan de studie vast zit.

Het termijn om te beslissen was 14 dagen, heb nog eens geen tijd gekregen om de boeken door te nemen of het op mij niveau was.

Van nti krijgen we als antwoord dat het herroepingstermijn verstreken was.
De boeken hadden we al terug gestuurd.

Ik voel me erg in het nauw gedreven door nti, ze zijn niet met oplossingen gekomen en van coulance is op dit moment ook geen sprake.

De opleidingskosten zijn ongeveer €2500 door het te laat afmelden verplicht nti mij om 8 maanden opleidingskosten te betalen wat neer komt op ongeveer €1000.

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen?

Amanda Rodrigues

Graag wil ik van deze kosten afkomen en dat er een oplossing komt.

Nederlands Talen Instituut NTI
    Beste Amanda,

Hartelijk dank voor je bericht. Je hebt je via internet voor de opleiding ingeschreven.

Vooropleiding
    Je hebt na controle nooit je vooropleiding gemaild naar toelating@nti.nl. Op onze site staat bij elke opleiding welke vooropleiding eis er is. Het is aan student om dit aan te leveren.

Toets
    Wanneer je niet voldoet is er nog niets aan de hand. Je kan op onze site een MBO toelating toets boeken. Met deze toets kan je ook toelaatbaar zijn voor een MBO volledige opleiding.

Stoppen
    Wanneer je stopt betaal je de achterstand van een maand en zes maand opzeg termijnen. Wanneer je wilt stoppen kan je mailen naar klantenservice@nti.nl

Heb je nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op.

Klantenservice NTI

klantenservice@nti.nl +31 (0)88-1630 606
    www.nti.nl routebeschrijving

inhetnauw#€
Als je wilt stoppen moet je als nog een groot geld bedrag betalen. Waarom wordt er niet gerefereerd naar het laat binnen krijgen van de boeken. Alles draait om geld totaal geen coulance. Voor mij als Braziliaan is dit allemaal ontzettend ingewikkeld. Het komt erop neer dat als je maar iets te laat bent gelijk een rekening van meer dan €700 voor je rekening krijgt. Vind dit echt ongelooflijk.

Ook een klacht indienen over ?