Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: Ik heb deze klacht eerder geplaatst en er wordt geen oplossing geboden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 300336
Gebruiker
Richard6970
Datum
1 reactie

Details

De klacht

DE KLACHT
Enthousiast de cursus Turks voor beginners gestart. De docent [naam verwijderd door moderator] blijkt een soort veredelde Google Translate te zijn die mijn huiswerk slechts met rode lijnen terugstuurt zonder enige feedback. Ik krijg vast een mail van de 'docent' [naam verwijderd door moderator] met de opmerking dat hij niet veel opmerkingen gaat maken omdat hij maar een paar euro per nagekeken les krijgt en het niet uitkan voor hem om te veel te mailen (???) Na 7 maanden cursus merk ik dat ik hier niet van leer en ik steeds meer fouten ga maken. Ik stuur een beleefde mail naar Dhr. [naam verwijderd door moderator] met de vraag of hij iets kan zeggen als DOCENT ipv het zetten van rode lijnen zonder commentaar. Ik krijg een mail terug met de opmerking dat ik moet 'opletten op mijn woorden' en Dhr. [naam verwijderd door moderator] dit niet accepteert van me en ik in de toekomst moet opletten wat ik hem mail. (??) Volstrekt onacceptabele mail van een docent die een voorbeeld moet zijn en moet ondersteunen in een dure cursus! Bij het NTI hierover een klacht ingediend: oplossing: Er zal een nieuwe docent gevonden worden en dat duurt enkele maanden. Dan blijkt er geen nieuwe docent te zijn. Ik word gemaild door vele mensen en de ene keer is er wel een oplossing en dan weer niet. Heel verwarrend. Ik denk mee: en vraag of ik de cursus kan afmaken en dan de antwoorden kan ontvangen zodat ik het alleen afmaak zonder een botte docent. Die antwoorden zijn er niet volgens het NTI en ik word verplicht de cursus af te maken met Dhr. [naam verwijderd door moderator]. Als je het niet erg vindt ga ik dit niet doen, ik ga niet 400 euro betalen om beledigd te worden door een 'docent' die niet gekwalificeerd is en slechts rode lijnen zet onder je huiswerk. De oplossing die het NTI vindt voor me is niet acceptabel. Ik ben hier zeer ontevreden over. Ik heb meerdere malen proberen bij te dragen aan een oplossing (stuur mij de antwoorden, dan maak ik de cursus zelf af, verbind mij aan een andere docent, etc. etc.) en het NTI werkt hier niet aan mij. Ik ben 400 euro kwijt aan een goede cursus die om zeep is geholpen door een ongeïnteresseerde docent en het is zeer spijtig dat het NTI niet wil meewerken aan het vinden van een passende oplossing voor me, Ik heb me zeer soepel opgesteld en meegewerkt aan het vinden van een oplossing, maar het NTI stelt zich star op zonder enige wil een oplossing te vinden.

De oplossing

DE OPLOSSING
Een andere docent of mijn geld terug of gewoon de antwoorden van de cursus mailen zodat ik de cursus zelf af kan maken.

Ik heb deze klacht eerder geplaatst en het NTI plaatst hierop een reactie op deze site "dat er zsm gezocht wordt naar een oplossing". Daarna sturen ze mij een prive mail dat de klacht ongegrond is verklaard en ik hierop alleen nog een bezwaar kan indienen tegen de uitspraak van de klacht. Dat moet binnen 4 weken. Omdat de NTI zo enorm laat is met reageren zijn die 4 weken al verstreken. Oh, en de studieduur kan verlengd worden, moet wel even voor bijbetaald worden! (zie bijlage)
Ik vind dit nogal een bijzondere 'oplossing'.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Nederlands Talen Instituut NTI is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Richard6970
    Datum
    HET NTI reageert helaas niet op de vorige klacht en ook niet op deze klacht. Bijgaand de mails van de 'docent' die ik heb ontvangen en het niveau waarop er gecommuniceerd wordt van zijn kant. Ik hoop dat mensen gewaarschuwd zijn voor het NTI en met name de cursus Turks die daar verkocht wordt met deze bijzondere 'docent' [naam verwijderd door moderator]!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Richard6970
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing geboden en het NTI reageert niet.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlands Talen Instituut NTI?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen