Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: Ik moet betalen voor een cursus waar ik niets aan heb.

menno Kuiper

Na telefonisch contact was er toegezegd dat wij vrijblijvend een proefpakket toegestuurd zouden krijgen van een cursus. Een aantal dagen later kregen wij dit pakket binnen zonder begeleidende brief of iets dergelijks. Wij hebben het pakket ingekeken, maar de kwaliteit van het lesmateriaal is dermate slecht dat wij er niets aan zullen hebben. Doordat wij in een verhuizing zitten lag het pakket klaar om terug te zenden, maar vervolgens kregen wij de ene factuur na de andere factuur en nu allemaal aanmaningen. Enkele malen hebben wij telefonisch en per mail contact gehad met de NTI en er werd ons op zeer schandalige wijze kenbaar gemaakt dat wij een contract zijn aangegaan en zij dit ons schijnbaar per mail hebben toegezonden, maar wij hebben nooit een contract met voorwaarden ontvangen. Het enige dat wij ontvingen was het pakket en nu meerdere facturen voor een waardeloze cursus.

ik zou willen dat het bedrijf tot een redelijke oplossing komt waarin ik niet heel de cursus moet betalen.

Nederlands Talen Instituut NTI
    Geachte student,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U heeft zich telefonisch bij ons ingeschreven voor een proefmaand. Wij versturen altijd na de inschrijving de voorwaarden per mail. In de mail staat duidelijk vermeld dat wanneer u de opleiding niet wenst te vervolgen dat het lespakket binnen 31 dagen na ontvangst retour moet.

Ook heeft u op dezelfde dag een inschrijfbevestiging gehad per mail. Hierin staat ook een link naar de inschrijfvoorden en de kosten van de opleiding vermeld. U heeft zich ingeschreven op 27 februari en u heeft voor het eerst een mail gestuurd twee maanden later. De bedenk periode is dan ook voorbij.

Wat wel een mogelijkheid kan zijn is dat u de opleiding omruilt voor een andere opleiding wat op dit moment beter bij u past. Wij sturen de voorwaarden hiervoor mee.

Ruilen of overstappen

Ruilen van opleiding is uitsluitend mogelijk tot 3 maanden na de startdatum van de opleiding. Indien er sprake is van een betalingsachterstand is ruilen niet mogelijk. De totale hoogte van het les- en examengeld van de nieuwe opleiding dient minstens 75% van de oude opleiding te zijn. Ruilen van een klassikale opleiding naar een reguliere opleiding is niet mogelijk. Het verzoek tot ruilen kan gestuurd worden naar de afdeling Klantenservice via het e-mail adres ruiling@nti.nl. Het lesmateriaal dient aangetekend aan het NTI retour gestuurd te worden. Het NTI behoudt zich het recht voor om beschadigd lesmateriaal in rekening te brengen. Zodra het lesmateriaal retour is ontvangen wordt de oude opleiding beëindigd en vervalt de betalingsverplichting voor deze opleiding. Het reeds betaalde lesgeld wordt overgezet naar de nieuwe opleiding. Vanaf het moment dat de inschrijving voor de nieuwe opleiding aan u bevestigd is, zijn de inschrijfvoorwaarden van de betreffende opleiding van toepassing.

Als ruilen niet meer mogelijk, is het toegestaan éénmalig over te stappen naar een andere opleiding. De totale hoogte van het les- en examengeld van de nieuwe opleiding dient minstens 75% van de oude opleiding te zijn.

Voor de oude opleiding dient het lesgeld tot het startmoment van de nieuwe opleiding betaald te worden, de resterende termijnen van de oude opleiding worden gecrediteerd. Vanaf het startmoment van de nieuwe opleiding gaat de nieuwe studieduur in en is het nieuwe lesgeld verschuldigd. Het moment van overstappen bepaalt of het verplicht is het lesmateriaal van het lopende studiejaar aangetekend aan het NTI te retourneren. Het NTI behoudt zich het recht voor om beschadigd lesmateriaal in rekening te brengen. Vanaf het moment dat de inschrijving voor de nieuwe opleiding aan u bevestigd is, zijn de inschrijfvoorwaarden van de betreffende opleiding van toepassing.

Vriendelijke groet,

Klantenservice NTI

Ook een klacht indienen over ?