Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: Nog steeds geen laptop ontvangen

stephaniedeboer

Ik ben sinds maart student bij het NTI (studentnummer: 972873916) ik volg de studie HBO rechten. Ik heb ervoor gekozen om er een laptop bij te bestellen dat kost dan een paar euro extra per maand. In de voorwaarden staat letterlijk dat ik binnen 12 weken na de eerste termijnbetaling mijn laptop ontvang. Op 22-04-2016 heb ik de eerste betaling gedaan dus voor 22-07-2016 had ik mijn laptop moeten krijgen. Ik heb op 15-07-2016 contact gehad met de klantenservice om navraag te doen waar mijn laptop bleef. Wat bleek? de laptop was helemaal niet toegevoegd aan mijn opleiding terwijl ik er wel al sinds april elke maand voor betaal. Excuses aangeboden namens NTI en binnen 2 week zou ik mijn laptop ontvangen. Op 29-07-2016 had ik nog steeds mijn laptop niet, weer gebeld kreeg weer excuses en maandag zou de laptop direct verstuurd worden. Vervolgens krijg ik maandag 1 augustus een mail dat doordat ik de huidige termijn niet heb betaald ik mijn laptop niet krijg .

Er staat nergens in de voorwaarden of in de gesprekken met jullie dat als ik de huidige termijn van juli niet heb betaald dat ik dan mijn laptop niet krijg. Dit is nu de 4e smoes die ik heb ontvangen van jullie. Eerst bleek het niet toegevoegd te zijn aan mijn opleiding, vervolgens was er weer iets fout gegaan en zou de laptop handmatig verstuurd worden en vervolgens is jullie smoes dat omdat er nog een bedrag open staat ik mijn laptop niet krijg. Dit mag NIET!! de enige voorwaarden was binnen 12 week na mijn eerste termijnbetaling krijg ik mijn laptop en niks anders. Dat ik vervolgens mijn termijn later betaal doordat er beslag is gelegd op mijn loon betekent niet dat ik dan mijn laptop niet hoor te krijgen. Ik betaal er elke maand voor! En eis daarom ook dat mijn laptop per direct alsnog wordt verzonden en dat er excuses worden gemaakt naar mij toe.

NTI
    Geachte mevrouw de Boer,

Wij vinden het ontzettend vervelend te horen dat u een klacht heeft over het ontvangen van de HP Laptop. Het klopt inderdaad dat u de laptop nog niet heeft ontvangen en u heeft helemaal gelijk betreft de voorwaarden van de levering van de laptop en dat u hieraan voldoet. Echter is er binnen de 12 weken na eerste betaling een betalingsachterstand ontstaan. Deze situatie die bij u speelt hebben wij nog niet eerder aan de hand gehad. Wij gaan uit van een nette betaling van onze studenten. Nu dit voor de eerste keer is voorgevallen zullen wij bekijken of wij de voorwaarden hierop aan moeten passen. NTI behoud zich het recht voor de toezending van materiaal te stoppen, wanneer er niet aan de betalingsverplichting voldaan wordt. Zodra de betaalachterstand is ingelopen, wordt de laptop aan u verzonden.

Hartelijke groet,

Rosanne, NTI