Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: Nooit aangemeld voor een opleiding en nu incassokosten/incassobureau

Klachtnummer
# 85415
Gebruiker
Brian
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Heb me nooit aangemeld voor een opleiding bij het NTI. Ik studeer zelf rechten aan de universiteit in Leiden, waar ik fulltime mee bezig ben. Het slaat dan natuurlijk nergens op dat ik me zou inschrijven voor een opleiding laat staan een mbo opleiding.

Ik heb meerdere keren tevergeefs contact gehad met het NTI waarin ik alles netjes had verteld en hun gevraagd had om mij uit te schrijven van deze opleiding. Tevens heb ik het toegestuurde boekenpakket retour gedaan naar het NTI en ben ik dus niet in bezit, van geen enkel product.

Mentaal brengt mij dit geen positiviteit. Elke keer tevergeefs contact op te moeten nemen en elk moment het verwachten van een brief van een incassobureau.

Vandaag nog een sms gehad van het NTI waarin stond dat als ik vandaag voor 15:00 niet betaal, zij dit gaan overdragen aan een incassobureau.


Gewenste oplossing

Ik ben klaar met jullie laster en wil gewoon dat dit allemaal ophoudt.
Geen facturen meer, geen incassobureaus en dat ik word uitgeschreven bij het NTI

4 reacties

  1. Auteur
    NTI
    Datum
    Geachte heer Somai,
    Op basis van de door u verstrekte adresgegevens heb ik kunnen controleren dat door u vanaf 2013 diverse studiegidsen zijn aangevraagd, en op 6 september een inschrijving heeft plaatsgevonden voor de opleiding bedrijfsadministratie. Deze is via internet aangevraagd en bevestigd, waarbij ook het IP adres van de pc is vastgelegd, en bovendien alle relevante persoonlijke gegevens. |Nadat de studiematerialen zijn toegestuurd is door u nog contact met onze klantenservice opgenomen waarbij u gevraagd hebt de bij inschrijving vastgelegde betaalwijze aan te passen, en bovendien hebt u gevraagd alsnog in aanmerking te kunnen komen voor het ontvangen van de tablet.
    Ik begrijp dan ook absoluut niet dat u aangeeft deze opleiding niet zelf ingeschreven te hebben, en wil natuurlijk heel graag de gegevens met u controleren. Wilt u daartoe contact met ons opnemen?Vriendelijke groet,Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
  2. Auteur
    Brian
    Datum
    Beste heer Beltman,Het klopt dat ik studiegidsen heb aangevraagd, zoals u al zei was dit rond 2013 en niet afgelopen zomer. Ook kan ik me niet hebben ingeschreven voor een opleiding omdat ik in het buitenland op stage was.
    Ik heb eerder ook al contact hierover gehad en weet zelf ook niet hoe dit allemaal kan. Waarschijnlijk deed iemand zich gewoon voor als mij. Ik snap ook dat dit makkelijk zou moeten kunnen aangezien jullie niet meer dan naam en adres vragen.
  3. Auteur
    Brian
    Datum
    Bovendien snap ik niet waarom jullie zo moeilijk erover doen. Ik heb alle producten ongebruikt teruggestuurd en maak verder nergens gebruik van. Het enige dat ik wil is dat aan dit alles een eind komt, niemand heeft hier baat bij.
    De interesse om bij jullie een volledige economische HBO opleiding te doen is er nog maar des te langer dit duurt des te meer die interesse afneemt natuurlijk.
    Dus als we hier nu een eind aan kunnen maken kan ik me weer focussen op een hbo opleiding bij het NTI.
  4. Auteur
    NTI
    Datum
    Geachte heer Somai,Uit het onderzoek blijkt dat de mbo opleiding via internet is ingeschreven, maar er is ook een cursus basiskennis boekhouden ingeschreven tijdens telefonisch contact in september 2014, deze is betaald, Ik denk dat het belangrijk is even telefonisch contact te hebben om de situatie te ontrafelen. Een van onze klantenservicemedewerkers zal vandaag contact met u opnemen om de situatie te bespreken.Vriendelijke groet,Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Ook een klacht indienen over Nederlands Talen Instituut NTI?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen