Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: NTI cursus Nederlands voor Anderstaligen volstrekt ongeschikt voor anderstaligen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 366569
Gebruiker
E.A. Mittring
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb voor mijn vrouw de cursus Nederlands voor Anderstaligen bij de NTI aangeschaft, dit is echter je reinste oplichting. Het begeleidende schrijven is volledig in het Nederlands, het lesmateriaal en zelfs de online leeromgeving en het meegeleverde woordenboek is in het Nederlands! Voor iemand met alleen het basisexamen Nederlands is deze cursus volstrekt ongeschikt.

Tevens wordt de cursist op geen enkele manier verteld (niet in het Nederlands of in een andere taal) hoe je een account in de online leeromgeving aanmaakt. Als ik het niet per ongeluk op de website had gevonden, had ik nooit van het bestaan ervan geweten, laat staan dat mijn vrouw dan online lessen had kunnen volgen (die ze nog steeds niet begrijpt omdat ze (nog) geen woord Nederlands spreekt), haar huiswerk had kunnen laten controleren, etc.

Mijn vrouw zit in een chatgroep met een aantal landgenoten, welke allemaal ergens in het inburgeringsproces zitten en vele lotgenoten hebben zich voor deze cursus ingeschreven omdat dit een goedkoop alternatief lijkt voor de inburgering, waarbij er ook voltijd gewerkt kan worden. Deze cursus is echter zeer ongeschikt, zo erg zelfs dat de klantenservice van NTI dat ook toegeeft wanneer deze aan tand wordt gevoeld.

Ik wil u verzoeken inburgeraars te waarschuwen zich niet in te schrijven voor deze cursus van NTI (https://www.nti.nl/talen/nederlands/nederlands-voor-anderstaligen/ ).

De oplossing

Dat NTI Engelstalig lesmateriaal verstrekt. In het Engels met cursisten communiceert en de online leeromgeving engelstalig maakt.
Tevens moet NTI aan nieuwe cursisten instructies in het Nederlands en, wanneer nodig, in een andere taal verstrekken om een account te maken voor de online leeromgeving.

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlands Talen Instituut NTI
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste heer/ mevrouw Mittring,

    Wat vervelend dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening.
    Wij hebben uw klacht doorgezet naar het mentoraat. Deze afdeling zal uw klacht verder afhandelen.

    Met vriendelijke groet,
    NTI Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E.A. Mittring
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb op verschillende manieren mijn klachten bij NTI gemeld maar (ondanks herhaalde toezeggingen) hier nog geen antwoord op gehad, ondanks het feit dat de abonnementsvorm van de opleiding al enige weken geleden in is gegaan. Ofwel, dit is gewoon oplichting.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ?