Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: NTI wil alleen maar geld vangen! Deel 1

Blackbird

In 2013 besloot ik een opleiding te volgen bij het NTI, het leek allemaal zo perfect.
Dit is het echter totaal niet, er wordt veel beloofd maar niet nagekomen, ook zijn er een hoop verborgen kosten aan de opleidingen. Ook is het vaak niet echt duidelijk wat je nou precies moet doen.
Na een aantal maanden kreeg ik een telefoontje of ik over wilde stappen naar de klassikale versie van mijn studie, dit leek mij wel wat echter zou mij dit bijna 300 euro per maand kosten en dat kon ik niet betalen. De dame aan de telefoon hield mij een heel mooi verhaal voor, de kosten die ik al betaald had voor de reguliere versie zouden worden verrekend met het bedrag voor de nieuwe opleiding, ook zou ik geen kosten voor het lesmateriaal hoeven te betalen. Ik zou dan op een maandbedrag uitkomen dat ongeveer gelijk was aan het bedrag van de reguliere variant dus zou ik in ieder geval het eerste jaar klassikaal kunnen volgen. Dit leek mij wel wat, echter wilde ik er eerst over nadenken.
Zie deel 2

Zie deel 2.

NTI
    We vinden het ontzettend vervelend dat uw situatie zo gelopen is. Echter kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor de Financiële organisatie van de financiën van onze studenten. Wij bieden mogelijkheden aan, om bij overdracht verder te studeren. Zoals u aangeeft bij bijvoorbeeld drie betalingen aan het incassobureau volgens afspraak. €150,- euro lijkt mij daarbij een alleszins redelijke termijn, om verder te kunnen gaan met een voltijd studie. Hierna was opgave bij DUO ook weer mogelijk geweest en daarbij ontvangst van studiefinanciering, met terugwerkende kracht. U bent 2012 gestart en hebt nu alleen een eerste jaar betaald. Omdat ik het niet gepast vindt uw financiële situatie te bespreken op een openbaar forum, zal ik hier niet verder op in gaan.
    Wat ons betreft kunt u de verloren tijd van het eerste jaar nog benutten. Dit is vijf maanden. Verder studeren in het tweede en derde jaar van dit curriculum is helaas niet meer mogelijk. Tevens zal het met de overgebleven aantal jaren niet meer haalbaar zijn de studie af te ronden. U kunt zich altijd opnieuw inschrijven voor de opleiding, wanneer u studiefinanciering wilt ontvangen zal dit in voltijd zijn en dat is inderdaad duurder. Wij hebben een volledig nieuwe opleiding ingezet, die veel gestructureerder, overzichtelijker en beter studeerbaar is. ik raad u dan ook zeker aan, als u deze studie wilt afronden, u in te schrijven voor het nieuwe curriculum. Uiteraard kunnen we met u kijken naar de prijs van het eerste jaar, omdat u reeds een eerste jaar betaald heeft.

Ook een klacht indienen over Nederlands Talen Instituut NTI?