Opgelost door Nederlands Talen Instituut NTI: Onredelijke schadevergoeding na beëindiging studie (overeenkomst van opdracht)

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 594868
Gebruiker
Gebruiker1651735521
Datum
2 reacties

Details

Klacht

De NTI eist een slecht onderbouwde schadevergoeding na het beëindigen van mijn studie (HBO) na het eerste jaar. Zij vragen 40% van het totale studiegeld over het tweede jaar van niet genoten onderwijs. Dat ik het ontvangen studiemateriaal moet vergoeden is logisch, plus wellicht een compensatie voor administratieve handelingen. Maar ruim €2000 euro vind ik zeer onredelijk. Het NTI verwijst naar (onlangs gewijzigde) voorwaarden die zijn opgesteld in samenwerking met de Consumentenbond, maar het kan me niet voorstellen dat dit rechtsgeldig is en van toepassing op mijn situatie…

Gewenste oplossing

Ik wil dat de NTI akkoord gaat met de ruim 1000€ betaalde schadevergoeding (waar het studiemateriaal bij in zit). Studiegeld van mei moet worden teruggestort want er was nog geen overeenstemming bereikt. Als de NTI vasthoudt aan de eindnota, dan moet zij dit specificeren, dus precies aangeven welke kosten zij precies hebben gemaakt aan onderwijs dat ik niet heb genoten.
Geboden oplossing
Het NTI heeft mij een passende oplossing geboden. Het duurde even, maar toen het juiste persoon ermee aan de slag ging is het op een correcte manier afgehandeld
Status
opgelost
Beoordeling
content

2 reacties

  1. Auteur
    Gebruiker1651735521
    Datum
    Nog geen oplossing geboden vanuit de NTI helaas…
  2. Auteur
    Nederlands Talen Instituut NTI
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Maaike, jammer dat jij meerdere platvormen gebruikt om aan te geven dat er nog geen oplossing is geboden, juist omdat je met team Studentbeleving in gesprek bent om tot de juiste oplossing te komen. Zij hebben gevraagd een verklaring aan te leveren zodat er een beslissing kan worden gemaakt die voor elke partij haalbaar is. Je hebt hier vanmorgen nog een e-mail over ontvangen. Met vriendelijke groet, NTI

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nederlands Talen Instituut NTI?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen