Opgelost door Nederlands Talen Instituut NTI: Onterechte facturen

content Opgelost
Super woman

Ik volg online post HBO technische bedrijfskunde. De gehele studie is betaald inclusief 1 examen bij inbegrepen.

Middels mail van NTI heb ik een mogelijkheid gekregen om nog eenmalig gebruik te maken van een tweede kosteloze verlenging. Hier heb ik ook gebruik van gemaakt en de verlenging ingezet.

Echter kreeg ik inmiddels drietal facturen toegestuurd gekregen.

1. Factuur voor nieuwe examen in de toekomst.
2. Factuur voor oude examen welke heeft plaatsgevonden.
3. Factuur voor de verlenging (terwijl in de mail staat dat dit kosteloos is.

Ik heb een schriftelijke reactie geplaatst omtrent de facturen en er is maar 1 gecrediteerd, te weten de factuur van het examen voor in de toekomst. De factuur omtrent de verlenging is in gang gezet omdat dit derde termijn zou zijn.

Ik heb opnieuw gereageerd dat dit niet correct is, het gaat om een tweede termijn en bewijsstukken voor ingeleverd.

De andere factuur is ook niet correct, student heeft de mogelijkheid om het examen kosteloos te verplaatsen en heb dit ook gedaan. Examen heeft later plaatsgevonden. Zoals gezegd er is al inmiddels voor betaald.

Ondanks de bescheiden toegevoegd aan NTI ontvang ik geen enkele reactie meer. Er staat een termijn op van 2 dagen. Inmiddels heb ik de derde mail gestuurd inclusief bijlagen en ook daar komt geen reactie op.

Onlangs heb ik NTI telefonisch gesproken en zij verwijzen mij naar de voorwaarden (wat dus tegenstrijdig is wat er in de mail wordt aangegeven) dat er bij een tweede termijn gewoon betaald dient te worden en het systeem aangeeft dat ik niet op ben komen dagen.

Ik heb gemakshalve de hele site gekeken maar nergens kan ik de voorwaarden vinden waarin tweede termijn betaald dient te worden. Ook in de aanvraag staat dit niet aangegeven. De enige wat leidend is, is de mail. Daar staat aangegeven dat student kosteloos gebruik kan maken van een tweede verlenging.

Op de site staat aangegeven dat het bedrag 83,50 is echter de factuur (wat onterecht is en een bug in het systeem-ik heb mail dat eerdere examen is vervallen en herplaatst is) wordt er een bedrag van 100 euro berekend.

Buiten het feit dat er niet gereageerd wordt op de mail word ik nu gedwongen voor een onrechtmatige keuze. Ik dien de facturen te betalen of de studie wordt stopgezet en kan ik geen gebruik meer maken van mijn studie terwijl ik daar nog mee bezig ben.

Hetgeen wat er in de mail wordt aangeboden uit te voeren. Kosteloze verlenging. En de andere factuur van examen crediteren. Er is al voor betaald.

Nederlands Talen Instituut NTI

Beste Kelly,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben telefonische contact met u gehad op 8 oktober 2019. De facturen zijn toen voor u aangepast want de examens waren inderdaad onterecht gefactureerd.

De tweede verlenging is inderdaad niet kosteloos in de voorwaarden staat het volgende vermeld:
    5. Studie- en serviceduur

De studieovereenkomst eindigt automatisch na het verlopen van de studieduur zoals is vastgelegd bij uw inschrijving; de wederzijdse rechten en plichten houden op te bestaan op het moment dat de studieovereenkomst eindigt. De beoordelingstermijn van toetsing dient binnen de studieduur te vallen.

NTI biedt u de mogelijkheid zonder extra kosten langer gebruik te maken van de studiebegeleiding en service van NTI. Na het aflopen van de officiële studieduur kunt u verlengen met 6 maanden. De kosteloze verlenging van uw studieovereenkomst dient u zelf, tot uiterlijk veertien dagen voor de einddatum van uw studieovereenkomst, aan te vragen via de online leeromgeving van NTI. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de klantenservice van NTI.

Na deze periode bestaat de mogelijkheid om het contract nog eens met een periode van zes maanden te verlengen. De prijs van deze verlenging is één maandtermijn. Voorbeeld: de kosten van de opleiding bedragen zes maanden van € 195,00 per maand. Indien u na zes maanden wilt verlengen, dan is de eerste verlenging van zes maanden gratis en betaalt u voor de gewenste tweede verlenging een eenmalig bedrag van € 195,00 voor opnieuw een periode van zes maanden.

Uit coulance hebben wij de tweede verlenging nu kosteloos doorgezet. De studie staat nu actief tot 3 mei 2019.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Neem contact met ons op via klantenservice@nti.nl of telefonisch via 088-1630 606.

Klantenservice NTI
    Ma t/m do 09.00 - 20.00 uur