Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: Vast aan betaling zonder product of service, opgezegd binnen opzegtermijn

nvdalen1

Zeer slechte behandeling, nog steeds niet van af..

Taalstudie pakket aangekocht maar helaas was dit niet het product wat we zochten, lesstof startte bij 'Deel 2' in te geavanceerde vertaling.
Als omschrijving stond hierbij dat men een beetje de taal al zou moeten begrijpen zoals simpele zinnen 'Ik ben Piet'.
Dit was niet het geval, tevens was de gehele fysieke lesstof ook in dezelfde taal geschreven. Geen bijhorende vertaling 'van' > 'naar' aanwezig.

Bij inschrijven geen bevestiging ontvangen, na een dag gewacht te hebben zelf het Online portaal bevraagd door 'wachtwoord vergeten' te klikken.
Na wijzigen en wél in kunnen loggen was er een "fout" in het systeem waardoor de online lesstof niet bevraagd kon worden.

Kort hierna besloten het product en service te beeindigen. (Binnen opzegtermijn)
Bevestiging werd akkoord gezien per mail en fysieke lesstof is terug gestuurd.
Maanden later betalingsherinnering ontvangen omdat NTI het pakket nog niet ontvangen heeft.
NTI vraagt om het verzendbewijs welke in niet meer in mijn bezit heb te sturen, dit weggegooid te hebben na het lang geen bericht te hebben ontvangen van NTI.

We zitten nu vast aan het toch te moeten betalen van het gehele bedrag van +- 500 euro.
Getracht te bellen maar meerdere malen uitgekomen op de receptie. Besloten verder het contact te houden over de mail.
NTI dreigt nu met aanmaningen en wilt de situatie niet begrijpen, komt ook alsmaar met de vraag om het verzendingbewijs te laten zien én laatste paar mails die zijn verzonden kwam NTI wéér met de vraag of ik anders de dienst zou willen beëindigen.
Dit hebben we alvorens we überhaupt te lesstof hebben kunnen ervaren gedaan.

Inmiddels afgerond 70 euro kwijt aan deze onzin, hoe duur kost het produceren van het fysieke lesstof?

Liefst met rust gelaten te worden

Nederlands Talen Instituut NTI
    Beste mevrouw J. Hutchinson,

Hartelijk dank voor uw klacht. U geeft aan niet tevreden te zijn over de verwerking van de annulering. Wij vinden dit erg vervelend om te lezen.

U geeft aan dat het niveau niet aansluit bij uw wensen. U geeft aan dat u zelf heeft moeten uitzoeken hoe u moet inloggen.
    U geeft aan de cursus Nederlands voor anderstaligen te hebben beëindigd en geretourneerd. U heeft het verzendbewijs niet bewaard omdat u er vanuit ging dat de cursus was beëindigd.

Toelichting
    Op 03-02-2021 hebben wij een e-mail naar u verzonden betreft het inloggen. Mocht u deze e-mail niet hebben gelezen vinden wij het prettig te lezen dat u toch heeft kunnen inloggen.
    Wanneer het voorkomt dat het niveau niet aansluit bij uw wens kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht zoals hier ook is gebeurd. Wij hebben op 10-02-2021 een e-mail gestuurd waarin we de instructies voor het beëindigen van de cursus benoemen. In deze e-mail vermelden wij het volgende: ''Wanneer je het pakket retourneert via een post-verzendpunt krijg je hier een kassabon als bewijs van. Wij verzoeken je dit verzendbewijsgoed te bewaren, totdat je van NTI een bevestiging van de retour van het pakket hebt gekregen.''
    Wij hebben u niet bevestigd dat wij het pakket retour hebben ontvangen. Wij hebben u om deze reden gevraagd om een verzendbewijs. Wanneer u niet kunt aantonen de boeken te hebben opgestuurd kunnen wij de cursus niet beëindigen en zal u moeten voldoen aan de betaalverplichting.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u vragen hebben dan horen wij dat graag.

NTI Klachtenteam

Ook een klacht indienen over Nederlands Talen Instituut NTI?