Klacht Nederlandschoon.nl: Als Nederlanders betalen wij een “verpakkingentoeslag” om als “vervuiler” te compenseren wat is hier

Zwerfafvalopruimer

Nederland schoon is opgericht vanuit het principe de vervuiler moet betalen.
De verpakkingsindustrie heeft daarom de wettelijke plicht om te betalen voor compensatie van vervuilende invoer van verpakkingsmateriaal.
Dit velen geld storten zijn in het afvalfondsverpakkingen.
Hiervan uit gaat het naar organisaties die ip schone maatregelen zouden moeten nemen.
Bij navraag bij “Nederland schoon”,afvalfondsverpakkingen is hier geen toezichthouder op het uitvoeren van deze werkzaamheden.
Nederland schoon produceert voor PR pepermunt in wegwerpverpakkingen met hun logo erop.
Nederland schoon geeft organisatie waar veel vervuiling is € 1750 subsidie als zij opruimen.
Het resultaat is hierbij niet van belang.
Nederland schoon krijgt betaald vanuit ieder Nederlander die verpakkingen gebruikt.
Wij betalen allen aan het compensatiefonds in het kader van de vervuiler moet betalen.
Uit peilingen blijkt dat minimaal 80% van de Nederlanders voor uitbreiding van statiegeld op kleine flesjes en blikjes stemt.
In het buitenland blijkt dat dit ruim 70% van het zwerfafvalprobleem oplost.
Wat doet “ Nederland schoon” zij werken hier niet aan mee.
Als bij Nederlanders zwerfafval als groot probleem ervaren en wettelijk mee betalen aan een oplossing.
Is dat bij “ Nederland schoon” zwerfafval naar de zee dragen.

Onderzoek naar de cijfers van “schoonbelasting” bij Nederland schoon en afvalfondsverpakkingen.

Wij vinden dat Nederlandschoon.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Nederlandschoon.nl?