Klacht Nederlandse Incasso Centrale: Incasso zonder overeenkomst met Weekendje Genieten

# 191726
Wendy

De Nederlandse Incasso Centrale belt ineens over een incasso van €111,59 namens Weekendje Genieten zonder dat wij daarmee een overeenkomst hebben! Ze zijn dit dus niet nagegaan of die er is. We hebben ze geprobeerd een aangetekende brief te sturen met de vraag om uitleg, maar deze komt terug met het bericht dat het adres niet bestaat (terwijl het adres op de website staat). Ook de plaats waarin de opdrachtgever zou zitten, Adalhan is Merkezi, is niet te vinden.

Ze dreigen met verhoging van het incasso als we niet op tijd betalen en doen dit telefonisch, via de post sturen ze blijkbaar niks, terwijl onze e-mail eruit lag. Daarnaast is er nooit een ingebrekestelling verstuurd, wat ook nog verplicht is.

We willen dat de Nederlandse Incasso Centrale ons met rust laat en eerst de feiten bij Weekendje Genieten nagaat, want we hebben nooit een overeenkomst gesloten met ze, dus we hebben geen enkel bedrag open staan. Graag horen we nooit meer van ze over deze zaak. OF ze moeten ons bewijs geven dat we blijkbaar wel een overeenkomst hebben, wat ze ons moeten verstrekken gezien de Wet Bescherming Persoonsgegevens ("Een bedrijf is verplicht een kopie van haar voicelogs te geven aan de klant als ze deze structureel verzamelt (art. 35 Wet Bescherming Persoonsgegevens")).

Nederlandse Incasso Centrale
    Geachte heer/ mevrouw Brekelmans,

In goede orde ontvingen wij uw klacht.

Wij vinden het erg vervelend om te vernemen dat u vindt dat er onterecht gelden van u worden gevorderd. Wij baseren onze informatie op hetgeen onze opdrachtgevers aanleveren.

Graag wil ik u verzoeken om met inhoudelijke vragen, klachten of opmerkingen contact op te nemen met onze opdrachtgever. Via email info@weekendjegenieten.com of telefonisch op nummer 085-7325995

Aangezien wij niet de mogelijkheid hebben om uw klacht op te lossen, zullen wij verder niet meer op deze klacht ingaan.
    Wendy
    Helaas is het uw verantwoordelijkheid om de feiten na te gaan of het incasso terecht is. Daarnaast hebben we bij telefonisch contact met u gehad en heeft u ons een spraakopname beloofd dat wij inderdaad een overeenkomst aan zijn gegane maar deze hebben we helaas nooit ontvangen. Ook is het zo dat uw adres niet bestaat, onze aangetekende brief werd retour gezonden, u bent dus een niet bestaand oplichtend bedrijf! U gebruikt alleen de naam van De Nederlandse incassocentrale, die wel bestaan.
    Wendy
    Verder wil ik ook zeggen dat het opvalt dat uw telefoonnummer en die van Weekendje Genieten op exact dezelfde centrale zitten, wat inhoud dat u dezelfde centrale deelt. Voor iedereen die hetzelfde probleem heeft geef ik dit advies:
    Betaal ze niet, dit is pure oplichting. De Telegraaf heeft op 03-10-2016 het artikel met de naam "Klachtenregen over abonnement kortingssites" gepubliceerd waarin staat dat de overeenkomst met weekendje genieten of welke site dan ook NIET rechtsgeldig is.
    Wendy
    Dit mag niet omdat een telefonische overeenkomst voor een dienst niet geldig is zonder handtekening. Gedupeerde consumenten hoeven dus niet te betalen, stelt de Consumentenbond
    Wendy
    Bij een ongevraagd telefonisch verkoopgesprek met een bedrijf waar u nog geen klant bent, is de regel heel simpel. Ook al zegt u ‘ja’ aan de telefoon, de overeenkomst is pas rechtsgeldig als u deze schriftelijk bevestigt. Geeft u deze bevestiging niet en hebt u spijt van uw toezegging? Dan zit u nergens aan vast en hoeft u dus niets te doen.

Wendy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Incasso Centrale?