Klacht Nederlandse Spoorwegen: "Foutje" in jullie systeem kost mij 400 euro.

MV

Ik wil een abonnement afsluiten bij de NS. Via de website blijkt dit niet mogelijk, hierop bel ik de klantenservice. Na twee keer bellen wordt mijn klacht doorgezet omdat het niet door de klantenservice medewerkers is op te lossen. Mijn abonnement staat op naam van mijn oude werkgever. Terwijl het abonnement op persoonlijke titel op een persoonlijke ov kaart is besteld. Intussen maak ik per week meer reiskosten (100/150E) dan de kosten voor een maandabonnement. Mijn probleem, ook de kosten komen volledig voor mijn rekening. Na een kleine twee weken bel ik nogmaals om te vragen hoe het met de behandeling van mijn probleem zit. De medewerker verteld mij doodleuk dat ik maar een nieuwe kaart moet aanvragen, omdat dat waarschijnlijk sneller is dan de afwikkeling van de serviceaanvraag. Deze aanvraagprocedure duurt ongeveer 1,5 week. De extra kosten zijn weer voor mijn rekening. Totaal ben ik dus 400 euro kwijt aan een "foutje" van de NS. Dit is meer dan 50% van mijn inkomen als student.

Vergoeding voor de teveel gemaakte kosten.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Veldhuis,Het spijt mij dat er onduidelijkheden zijn ontstaan ten aanzien van de wijziging van uw abonnement. Ik hoop hier helderheid in te kunnen verschaffen.
    Omdat de datum van wijziging van uw abonnement (een zogenaamde upgrade) op zijn vroegst 6 oktober 2014 zou zijn is er geen mogelijkheid de "extra" door u gemaakte kosten terug te vragen. Deze datum ligt tenslotte in de toekomst. Als u uw nieuwe abonnement aan had gevraagd en op een OV-kaart had willen laden waarop nog geen abonnement aanwezig was had deze wel eerder in kunnen gaan.
    De snelste manier om op dit moment extra kosten te voorkomen is het aanvragen van een persoonlijke OV-chipkaart via www.ovchipkaart.nl. Als u deze kaart heeft ontvangen kunt u daarop vervolgens via onze site een abonnement aanschaffen. Uw huidige Dal Voordeel abonnement beëindigd u vervolgens wegen de overgang naar een duurder abonnement.Ik hoop hiermee alle verwarring te hebben weggenomen.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    MV
    Er is op geen enkele wijze sprake geweest van onduidelijkheid. Mij is door 3 medewerkers van jullie verteld dat het overgaan op een ander abonnement geen probleem is. Maar dat ik de 50 euro die ik daarvoor heb betaald niet zou terug krijgen, wat ik begrijp. Deze datum of de overgangstijd is mij in de 1,5 uur met jullie aan de telefoon nooit genoemd. Het probleem zou zijn dat mijn Businesscard gekoppeld was aan mijn persoonlijke account. Nadat ik ontslag heb genomen hebben jullie dit verwijderd.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Veldhuis,Wat letterlijk is besproken is voor mij helaas niet na te gaan. De wijzigingsdatum van uw abonnement zou zijn zoals eerder vermeld. Dat is een feit. Uw oorspronkelijke OV-chipkaart is inmiddels weer aan uw gegevens gekoppeld. Hierover bent u per gescheiden post geïnformeerd. Voor het overige moet ik blijven bij wat u eerder is gemeld.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    MV
    Feit is ook dat de ingangsdatum door jullie fout nu niet eerder is dan 6-11 zoals in jullie brief aangegeven. Met andere woorden, de fout in jullie systeem zorgt bij mij voor 1 maand vertraging in de aanvraag. Met als gevolg 400 euro extra kosten. Ik snap niet hoe u dit probeert goed te praten, want er valt niks goed te praten. Er is een fout gemaakt en er wordt niet toegegeven dat door jullie toedoen dit bij mij tot hogere kosten lijdt. Ik zal op een andere manier vervolg stappen nemen.

MV

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?