Klacht Nederlandse Spoorwegen (niet actief): 1. 10 dagen nieuwe pas niet te gebruiken, 2. niet terug plaatsen van foutief geladen keuzedagen, 3 klachtbrief gestuurd 28-11-20

G.H. vd Heuvel

Betreft pas 3528 0234 2087 7911
1. Pas verliep op 16 nov 2013 (plastic chipkaart. Abonnement echter was tot 26 nov geldig maar verscheen niet bij laden op nieuwe tijdig ontvangen chipkaart. gevolg :10 dagen niet kunnen reizen. en vele malen proberen bij oplaadapparaat.

Mijn nieuwe voordeelurenabonnement verscheen op mijn OVchipkaart 1 dag voordat het zou ingaan. Intussen werden wel 2 keuzedagen gedownload (die ik voorlopig niet nodig had)

Op 27 nov ging ik reizen en werd zonder dat ik dit wilde gebruik gemaakt van mijn keuzekaart.
Vraag: terugplaatsing van mijn keuzedagen en uitleg waarom ik 10 dagen niet kon reizen.
Brief met klacht gestuurd op 28 nov 2013 . Op 6 jan 2014 niets gehoord en nogmaals deze brief verstuurd met een bijlage .

Terugplaatsing van 2 keuzedagen die per abuis op mijn ovchipkaart terecht zijn gekomen.
Uitleg waarom ik in de tijd van overlap geen gebruik kon maken van mijn voordeelurenabonnement.
Antwoord op mijn brief/brieven

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw van den Heuvel-Ornée,Dank voor uw reactie. Graag ga ik in op uw klacht.U laat weten dat de kaartvernieuwing van uw VDU niet juist is verlopen. Uw kaart liep tot 16.11.2013 terwijl uw contract liep tot 26.11.2013. Hier door heeft u 10dagen niet kunnen reizen en onbedoeld twee keuzedagen gebruikt. Vervelend te lezen. Helaas weet ik hier niet de oorzaak van.Volgens mijn systeem staat uw verlengde contract nu op kaartnummer: 3528023420877911. Deze heeft u als het goed is in bezit.Graag kom ik u tegemoet door uw twee dagkaarten toe te sturen die u in de VDU kunt gebruiken. (Vrijwel hetzelfde als Keuzedag) Deze kunt u ten alle tijden gebruiken.Als u in de 10dagen dat u niet van uw VDU gebruik heeft kunnen maken extra kosten heeft gemaakt, betalen wij deze graag terug bij ontvangst van uw originele vervoerbewijzen.
    Deze kunt u sturen naar:
    NS Klantenservice
    Postbus 2372
    3500 GJ Utrecht De nieuwe kaart is nog een aantal jaren geldig dus komend jaar zal het niet meer gebeuren.
    Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.Met vriendelijke groet,Orville
    G.H. vd Heuvel
    Bedankt voor de reactie en de kaartjes. Ik heb nu 3 reacties ontvangen: van I.van Omme (post) van O.Semple (post) en van Orville via klachtkompas. Mijn vragen zijn niet alle beantwoord. zie brieven van mij van 28-11 en 6jan.
    1. Kun je je het vduabb niet zien op je pas als er nog geen geld opstaat? Dat moet dan beter gemeld.
    2. Je kunt per abuis 'opgehaalde'reizen niet zelf terugplaatsen.
    3. Wij zijn beiden door fout binnenhalen onze keuzekaart die hele jaar geldig is KWIJT . zie mijn brieven