Klacht Nederlandse Spoorwegen: 20 euro investeren in de ns

Klachtnummer
# 68253
Gebruiker
ger
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Geachte lezer,

Ik vind het belachelijk om 20 euro te moeten investeren als potentiele klant van de ns.
Of ik moet standaard extra betalen voor iedere reis.
Ik heb in het buitenland een kaart geleend!! Voor vijftig eurocent.
Deze kon ik gewoon opladen voor het reizen en bij het verlaten van het land ook nog inleveren.
Dan kreeg ik ook nog mijn 50 cent terug.
Waarom kan dit in Nederland niet.
Het kan toch niet dat iedere reiziger moet investeren in dit bedrijf.
Consumentenbond doe hier iets aan.

De oplossing

Kijk eens in het buitenland

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste heer van den Biggelaar,Saldo welke u niet gebruikt kunt u terugvragen bij de Klantenservice OV-chipkaart. Meer hierover leest u via www.ovchipkaart.nl. Het tegoed van € 20,00 voor niet-abonnementhouders is nodig om te waarborgen dat men op langere afstanden over voldoende saldo beschikt. Ik hoop dat met deze toelichting de voorwaarden die horen bij het zogenaamde Reizen op Saldo gemakkelijker te accepteren zijn.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste heer van den Biggelaar,Saldo welke u niet gebruikt kunt u terugvragen bij de Klantenservice OV-chipkaart. Meer hierover leest u via www.ovchipkaart.nl. Het tegoed van € 20,00 voor niet-abonnementhouders is nodig om te waarborgen dat men op langere afstanden over voldoende saldo beschikt. Ik hoop dat met deze toelichting de voorwaarden die horen bij het zogenaamde Reizen op Saldo gemakkelijker te accepteren zijn.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen