Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: 20 euro onterecht afgeschreven

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 132102
Gebruiker
Marijn
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Op zaterdag 3 oktober wil ik mijn OV chipkaart opwaarderen bij de kaartautomaat bij station Voorschoten. De automaat meldt dat door een defect geen opwaardering kan worden gedaan. Ook een papieren kaartje kopen blijkt onmogelijk. De automaat verwijst mij naar een andere automaat. De enige andere automaat verwijst staat gepositioneerd ACHTER de toegangspoortjes en zijn dus niet te bereiken zonder opgewaardeerde kaart. Ik loop achter een andere reiziger aan om toch de andere automaat te kunnen bereiken. Hier laat ik mijn OV chipkaart op voor EUR 20 (waardoor er een totaal tegoed van ca. EUR 30 ontstaat). Hierna realiseer ik mij dat ik nu niet ingecheckt ben. Hierop verlaat ik het station weer door de poortjes. Wanneer ik direct erna weer probeer in te checken , geeft het poortje aan dat er nog slechts EUR 10 op mijn chipkaart staat! Ik laad mijn chipkaart nogmaals op met EUR 20 en begeef mij naar het perron. Ik check mijn banksaldo en merk dat er twee keer EUR 20 is afgeschreven!

Gewenste oplossing

Terugbetaling van EUR 20 eventueel met aftrek van EUR 2,60 voor het traject Voorschoten-Den Haag Laan van NOI.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    klacht telefonisch afgehandeld
  2. Auteur
    Marijn
    Datum
    Op 3 oktober heeft de NS het onterecht geïncasseerde bedrag gerestitueerd, nadat dit telefonisch was aangekondigd en excuses waren gemaakt.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen