Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: 20 euro onterecht afgeschreven

Marijn

Op zaterdag 3 oktober wil ik mijn OV chipkaart opwaarderen bij de kaartautomaat bij station Voorschoten. De automaat meldt dat door een defect geen opwaardering kan worden gedaan. Ook een papieren kaartje kopen blijkt onmogelijk. De automaat verwijst mij naar een andere automaat. De enige andere automaat verwijst staat gepositioneerd ACHTER de toegangspoortjes en zijn dus niet te bereiken zonder opgewaardeerde kaart. Ik loop achter een andere reiziger aan om toch de andere automaat te kunnen bereiken. Hier laat ik mijn OV chipkaart op voor EUR 20 (waardoor er een totaal tegoed van ca. EUR 30 ontstaat). Hierna realiseer ik mij dat ik nu niet ingecheckt ben. Hierop verlaat ik het station weer door de poortjes. Wanneer ik direct erna weer probeer in te checken , geeft het poortje aan dat er nog slechts EUR 10 op mijn chipkaart staat! Ik laad mijn chipkaart nogmaals op met EUR 20 en begeef mij naar het perron. Ik check mijn banksaldo en merk dat er twee keer EUR 20 is afgeschreven!

Terugbetaling van EUR 20 eventueel met aftrek van EUR 2,60 voor het traject Voorschoten-Den Haag Laan van NOI.

Nederlandse Spoorwegen
    klacht telefonisch afgehandeld
    Marijn
    Op 3 oktober heeft de NS het onterecht geïncasseerde bedrag gerestitueerd, nadat dit telefonisch was aangekondigd en excuses waren gemaakt.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?