Klacht Nederlandse Spoorwegen: Aankoop internationale treintickets

Klachtnummer
# 112026
Gebruiker
H. Koning
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Bij aankoop van 4 tickets naar Bolzano afgelopen maandag leken de kosten in totaal 704 euro te zijn (boekingscode RVCKNCS). Pas bij de betaling in de Ideal omgeving bleek dat de kosten 944 euro bedroegen. Gebeld met NS internationaal. Kwam omdat goedkopere tickets net opwaren. Toen ik even later nog 3 tickets bestelde gebeurde weer hetzelfde (boekingscode KXRRRMH). Ook daar ging de prijs ineens met ruim 200 euro omhoog. Geloof niet de tickets ook hier net opwaren. Zit vast in het systeem.
Mijn klacht is dat de koopprijs veel eerder duidelijk zou moeten zijn. Op deze wijze is het aankoopproces niet transparant. Ik meen zelf dat er afspraken zijn dat deze wijze intransparante wijze van het zichtbaar worden van de aankoopprijs niet meer zou mogen. NS internationaal zou alleen de eerstgetoonde prijs in rekening mogen brengen.
Heb een soortgelijke mail ook naar NS internationaal gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.

De oplossing

Terugbetaling van het verschil tussen het betaalde bedrag en het bedrag voordat ik naar de Ideal omgeving ging. In totaal dus ca 450 Euro

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Koning,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Allereerst bied ik mijn excuses aan voor de late beantwoording. Helaas kan ik op dit moment niet anders dan uw klacht over de bestelprocedure doorgeven. Ik neem aan dat NS internationaal nog reageert op uw e-mail. Het contact verloopt via https://www.nsinternational.nl/nl/contact

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
  2. Auteur
    H. Koning
    Datum
    Het antwoord gaan niet in op mijn punt. Het gaat niet om de punten dat er geen voordelige tickets meer zijn of het marktprijzensysteem. Mijn punt is dat de prijs pas duidelijk wordt als je in de ideal betaalomgeving komt. Dat is veel te laat. Het kan zelfs gebeuren dat minder oplettende personen een veel hoger bedrag betalen dan ze dachten te moeten betalen. De prijs zou bekend moeten zijn voordat je in de ideal omgeving komt. U geeft op deze wijze Uw klanten eigenlijk onjuiste informatie.
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Koning,

    Hartelijk bedankt voor uw reactie. Zoals wij in ons bericht aangeven zal uw e-mail inhoudelijk worden afgehandeld door Klantenservice NS International. Hun contactgegevens hebben wij u in ons vorige bericht verstrekt.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen