Klacht Nederlandse Spoorwegen: Abbonement overzetten in ander abbonement werkt slecht

W.Suringar

Ik wilde 2 abbonementen van mijn 2 kinderen omzetten van een Dal voordeel naar een Weekend vrij abbonement. Kreeg herhaaldelijk verkeerde informatie van NS servicemedewerkers, die ook nog verkeerd handelden, waardoor ik 2 maanden op de omzetting uiteindelijk moest wachten. Het koppelen van de korting op het 2-de abbonement is nog steeds niet duidelijk hoe dat nog kan gaan gebeuren.Ik wacht nog op internetservice waar ik deze laatste vraag ook gesteld he Daarbij werkt de website heel slecht en verwarrend als je het zelf wilt doen. Wat een ellende.
Als goedmakertje stuurt de NS 3 vrij reizen kaartjes, terwijl we dus 2 maanden zonder abbonement zitten en er van Zeist naar Meppel elk weekend gereist moet worden.
Heb zelf al herhaalde malen voor veel tijd per 0,10 ct per minuut aan de telefoon gehangen met NS medewerkers, waarvan 2/3 niet weet wat ze moeten doen en wat ze kunnen zeggen.....wachten voor je eigen kosten dan maar weer en hopen dat het nog goed komt.

Ik zou graag helder willen weten HOE ik zo snel mogelijk nog 1 abbonement van mijn jongste dochter kan omzetten van Dalvrij naar Weekend vrij MET de 50 % korting (20 euro i.p.v. 40 € per maand) , omdat wij nu 2 Voordeel abb. hebben en 2 Weekend vrij,....
en ik wil dat ze totdat het rond is op haar oude abb. kan reizen en niet zonder iets zit.
Elke verdere compensatie is nog welkom; vrij reizen kaartjes bijv.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Suringar,Het Dal Voordeel abonnement van uw dochter met de voorletters C.F. is per 1 oktober 2013 beëindigd. Vanaf die datum kunt u via onze site een nieuw abonnement betstellen en deze op haar OV-chipkaart laden. Dit zou probleemloos moeten verlopen.
    In hoeverre in het verleden verkeerde informatie is gegeven kan ik helaas niet meer achterhalen. Wij zullen er alles aan doen om de kans op verwarring in de toekomst te voorkomen. Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    W.Suringar
    Tja.....dat kunt u dus niet meer achterhalen....en ik zit er al wel vanaf 4 september mee....en dat probleemloos opladen klopt dus ook niet,....want herhaalde telefoontjes later blijkt dat je een onbepaalde tijd moet wachten alvorens dat werkelijk kan. Dus raadde een NS medewerker me aan een totaal nieuw OV kaart te kopen met het nieuwe abboment, dan wist ik tenminste zeker dat het nog maar 3 weken zou gaan duren = nu 16 oktober dat het nieuwe abbonement in zou gaan. Nog weer wachten dus.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Suringar,Ik kan u slechts vertellen dat een abonnement eerst van een OV-chipkaart verwijdert dient te zijn voordat hier een nieuw abonnement opgeladen kan worden. Ik ga er vanuit dat het gebruik van de nieuwe OV-chipkaart en het nieuwe abonnement zonder problemen zal verlopen. Als zich toch problemen voor mochten doen dan kunt u ons rechtstreeks benaderen op de volgende wijze:Telefonisch: 0900-2021163
    Mail: www.ns.nl
    Schriftelijk: NS Klantenservice
    Postbus 2372
    3500 GJ UtrechtVriendelijke groet,Klantenservice NS
    W.Suringar
    nou, hoopvol bericht...en dat nummer ken ik. voor 0.10 ct per minuut heb ik daar ruim 1 1/2 uur aan gehangen, omdat ik steeds moest wachten doordat de medewerker raad ging vragen......en dus niet kloppende antwoorden kreeg waardoor het allemaal mis ging......nee, dat bel ik niet snel weer.....ik hou er maar over op.....het wordt hier niet beter van merk ik.
    succes met verbeteren van de NS service en abbonementen en OV kaarten.
    W.Suringar
    De consument betaalt voor onwetende servicemedewerkers.

W.Suringar

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?