Klacht Nederlandse Spoorwegen: Abonnement beëindigt maar moet alsnog betalen plus incassokosten

# 52097
qgovers

ik had al eind januari mijn dalvoordeel abonnement beëindigt om te voorkomen dat ik de 50 euro moest betalen. Dit maakt echter niet uit aangezien ik twee weken later een brief van het incassobureau kreeg waarbij ik 50 euro abonnementskosten plus 40 euro incassokosten moet betalen wat bijna 100% van het oorspronkelijke bedrag is . Dit terwijl ik een mail heb gehad waarin stond dat 45 euro van de 50 euro zou worden afgetrokken. Wat dus een vordering van 5 euro overhoudt. Nu moet ik alles betalen en krijg ik misschien 45 euro terug.
Belachelijk dat je een maand na dato meer dan het dubbele van het originele bedrag moet betalen.
Klantenservice bovendien zeer onvriendelijk. op de mails kreeg ik helemaal geen antwoord waardoor ik moest bellen wat ook weer 0.10 cent per minuut is, en natuurlijk bel je minimaal 5 minuten na eeuwenlang te wachten op een medewerker en dan ook nog in de wacht wordt geplaatst. Geldklopperij is het.
flut NS.

Al mijn geld terug.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Govers,Gezien het feit dat u al enige tijd geen gebruik heeft gemaakt van uw Dal Voordeel abonnement laten wij de openstaande kosten vervallen. Dit betekent dat u niets meer hoeft te betalen. Ik hoop hiermee alsnog een passende oplossing te hebben geboden.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    qgovers
    Nou ik had inmiddels de 90 euro betaald dus passender is als ik die volledig terug krijg.
    Alvast bedankt
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste mevrouw Govers,Uw betaling heb ik op dit moment nog niet aangetroffen in onze administratie. Ik verzoek u vriendelijk gegevens te verstrekken van de overboeking zodat wij deze op kunnen zoeken. Uiteraard betalen wij in dat geval de kosten terug, conform onze eerdere toezegging hierover. Via de site www.ns.nl kunt u ons mailen, met bijvoeging van een copie van de bankafschrift waarop de overboeking staat vermeld.Ik wacht uw reactie via onze site af.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?