Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Abonnement loopt door na opzegging en ik krijg geen restuitutie

# 19926
DJvD

Ik woon in Canada en in 2009 kwam ik voor 1.5 jaar naar Nederland. Eind 2009 sloot in een voordeelurenkaart contract af voor 2010. 1 jaar later in december 2010 kreeg ik een brief van een incassobureau dat mijn premie voor 2011 betaald moest worden met een boete (ik was namelijk verhuist dus nooit de brief van NS gekregen) Ik heb direct de NS gebeld en zoals vermeld op de site van NS TELEFONISCH opgezegd!
Ik heb de betalingen netjes voldaan en ik verwachtte van de betaalde €55,- min.11/12 deel terug te krijgen, ik heb immers opgezegd!
In de zomer van 2011 ben ik weer vertrokken en nooit meer aan die 11/12 €55, gedacht. In december 2011 krijg ik telefoon van mijn zus in Nederland er ligt een brief van het incassobureau dat ik het lidmaatschap van de NS moet betalen voor 2012??
Alle bewijsstukken opgestuurd,(had ik gelukkig),(NS geloofde niet dat ik had opgezegd) terwijl ik dat al 1 jaar eerder had gedaan. En nu weer een incasso voor 2013! Ik word hier gek van en wil mijn geld terug.

Restitutie 11/12 lidmaatschap over het jaar 2011

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Van Duijne,Met dit bericht reageer ik op uw klacht van 21 januari 2013 die u naar Klachtkompas heeft opgestuurd.Wij zijn op dit moment bezig uw klacht te onderzoeken. Zo spoedig mogelijk nemen wij weer contact met u op.Ik hoop dat ik u van dienst ben geweest.
    DJvD
    Geachte NS,Bedankt voor het uitzoeken en ik wacht af.M.v.Gr,
    Dick
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Van Duijne,Met deze reactie kom ik terug op uw klacht van 21 januari 2013 die u naar Klachtkompas heeft opgestuurd.Allereerst mijn excuses als u onterecht brieven van ons ontvangen heeft. Uw voordeelurenabonnement is inmiddels beëindigd. De incassoprocedure voor dit abonnement is stopgezet. Dit betekent dat u geen betalingsverplichtingen meer heeft voor uw voordeelurenabonnement. Volgens mijn gegevens heeft u recht op een eenmalige uitkering van abonnementskosten. Het gaat om een bedrag van € 55,00.
    Kan ik dit bedrag overmaken op rekening 749598557?Ik hoop dat ik spoedig van u een antwoord ontvang.
    DJvD
    Geachte meneer/mevrouw,Hartelijk bedankt voor het afhandelen van deze zaak.
    Mijn rekeningnummer is correct en bedankt voor de restitutie.Met vriendelijke groet,D van Duijne
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Van Duijne, Dank u voor uw bevestiging op mijn vraag.Het bedrag van € 55,00 ontvangt u binnen drie weken op uw rekening 749598557.Ik hoop dat ik u van dienst ben geweest.
    Hartelijk bedankt.Richard

DJvD

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?