Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Afwijzing beëindiging abonnement

ElsO

Op 4 september 2015 heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van de NS om onder andere mijn dal-uren abonnement op te zeggen. Mijn abonnement werd opgezegd en ik werd verzocht om mijn (verlopen) ov kaart te laten blokkeren bij OV-chipkaart. Zo gezegd zo gedaan. Op 1 oktober kreeg ik echter bericht dat mijn abonnement werd verlengd (op een geblokkeerde kaart) en dat rond 8 oktober de automatische incasso zou plaatsvinden. Omdat ik met een andere klacht al contact had met Inge van het NS-service forum heb ik dit bij haar nagevraagd. Wat blijkt? Mijn beëindiging was afgewezen zonder dat ik daar iets van wist. Dat mijn beëindiging wordt afgewezen vind ik erg raar! Gelukkig is Inge erg behulpzaam maar zij kan niet voorkomen dat mijn geld afgeschreven wordt, en storneren wordt mij afgeraden omdat er dan een incassobureau kan worden ingeschakeld. Ik kan dit geld echter niet missen en circa 3 weken wachten is voor mij geen optie. Ik vind dit erg slordig van de NS!

Het abonnement is ondertussen wel opgezegd maar graag zou ik zo spoedig mogelijk de 50 euro teruggestort krijgen op mijn rekening. Dus niet over circa 3 weken.

ElsO
    Via het forum vernomen (en na het lezen van andere klachten) erachter gekomen dat het heel coulant is vanuit de NS om het gehele bedrag terug te willen storten. Ondanks fouten in de communicatie bij de NS ben ik verder wel tevreden, blij dat het is opgelost en dat ik nu van de NS af ben. Het bedrag stond binnen 2 dagen weer terug op mijn rekening. Ik ben dan wel tevreden over de klachtafhandeling maar erg ontevreden over de NS zelf.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?