Klacht Nederlandse Spoorwegen: Automatisch aanvinken mailing + verplicht aanvinken + 40% niet combineren maandtraject

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 73123
Gebruiker
Femke
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Voor zover ik begrepen heb, is het inmiddels niet meer de bedoeling dat er automatisch vakjes aangevinkt zijn voor de "aanbiedingen en acties van de NS" als je je gegevens invult voor een OV-chipkaart.

Daarnaast kom je ook meerdere vinkjes tegen waarin wordt verteld wat er met je gegevens wordt gedaan en dat je akkoord moet geven voor een automatisch incasso, terwijl ik hier geen optie is om dit niet te doen. Aangezien ik geen maandtrajectkaart meer kan kopen via de automaat of bij het loket, zou ik graag ook de mogelijkheid hebben om dit niet via een automatisch incasso te doen!

Als laatste ben ik niet te spreken over het feit dat ik niet mijn 40% daluren kortingsabonnement kan combineren met een maandtraject abonnement waarbij je ook 40% korting krijgt. Wanneer ik namelijk ervoor kies om mijn maantrajectabonnement niet direct aansluitend te verlengen i.v.m. vakantie kan ik in deze vakantie dus niet met 40% korting reizen. Dit lijkt mij een fout in het systeem.

Gewenste oplossing

Graag zou ik zien dat er zo snel mogelijk wordt ingesteld dat je niet automatisch aangevinkt bent voor de mailings van de NS. Daarnaast wil ik ook weten of er een andere manier kan zijn dan toestemming te geven voor een automatisch incasso om mijn maandtrajectabonnement af te sluiten. Ook zou ik graag zien dat er een oplossing wordt gevonden waarmee ik twee abonnementen die elkaar niet in de weg zitten op één kaart kan zetten. Ik heb straks twee kaarten en dat is niet klantvriendelijk. Mijns inziens is dit een fout in het systeem van de OV chipkaart.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw Kapteijn,Uw opmerkingen over de instellingen met betrekking tot mailingen van ons heb ik doorgegeven aan onze ICT-medewerkers. Zij zullen hier kritisch naar kijken.Bij doorlopende abonnementen is het noodzakelijk dat u ons machtigt voor een automatische incasso. Bij de aanschaf van éénmalige producten kunt u betalen door middel van Ideal. Er zijn geen plannen om hierin verandering aan te brengen.De ontwikkeling van de OV-chipkaart gaat voortdurend door. Als er verbeteringen mogelijk zijn in het proces dan zullen wij die zeker doorvoeren. Daarin wordt ook het bezit van dubbele abonnementen meegenomen. Als zich wijzigingen voordoen zullen wij dit op onze site vermelden.Ik bedank u hartelijk voor het versturen van uw bericht. Deze geeft ons de kans zaken tegen het licht te houden.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    Femke
    Datum
    Hoewel ik de reactie nogal 'politiek correct' vind, heb ik geen andere keuze dan akkoord te gaan met de reactie. Al vind ik het jammer dat de NS haar fouten niet toegeeft. Zo heb ik geen andere optie gezien dan een automatisch incasso en kon ik dus niet via ideal eenmalig een abonnement aanschaffen. De reactietijd is overigens wel goed en ik hoop dat de ICT er ook echt wat mee gaat doen.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen