Klacht Nederlandse Spoorwegen: Beëindigen abonnement

gdeb

Hierbij dien in een klacht in wegens de verwarrende communicatie rondom het wijzigen van een abonnement.

Na het wijzigen van mijn abonnement kreeg ik een e-mail waarin staat vermeld dat ik vóór een bepaalde tijd langs een automaat moet gaan om de wijziging te activeren. Nu is voor mij de vraag wanneer ik precies langs een automaat ben geweest, maar op het scherm van de automaat kreeg ik de melding dat mijn Flex abonnement was ingegaan. Ik ging ervan uit dat alles geregeld is en mijn abonnement gewijzigd zou zijn. Helaas is er achteraf nog 2x een bedrag van 246 euro afgeschreven. Ik vind het een vreemde zaak dat na activatie blijkbaar mijn abonnement niet is stopgezet, maar dat ik een tweede abonnementen erbij heb gekregen.

De communicatie rondom het wijzigingen vind ik niet netjes. Mocht ik te laat zijn geweest, dan weet ik niet welke consequenties dit voor mij had. Mocht ik te laat zijn geweest, dan had ik hierover wel een bericht willen ontvangen en niet dat mijn abonnement geactiveerd is. Dit vind ik erg verwarrend! Daarnaast wekt de titel van de e-mail ook nog eens alsof alles geregeld is: “Bevestiging overstappen naar NS Flex”. Hopelijk wordt er iets aan de communicatie rondom dit onderwerp gedaan. Jammer genoeg een mooi bedrag kwijt aan deze situatie.

Een betere communicatie en het liefst ook een vergoeding

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?