Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Belofte om coulance toe te passen niet nagekomen

R. Klopman

Op 2-2 had ik 1,5 uur vertraging. Ik kon niet via mijnns het reisgeld terugvragen. Ik belde de klantenservice. De medewerkster zei dat ik binnen 3 maanden had moeten claimen. Ze zei ook dat ik een papieren formulier kon insturen en dat men dan coulance zou toepassen. Ik stuurde het formulier in en kreeg het terug omdat ik een fout gemaakt zou hebben. Ik stuurde het nogmaals in en kreeg een brief dat ik te laat was. Ik belde weer de klantenservice en legde de situatie uit. Men beloofde er opnieuw naar te kijken. Ik kreeg weer een brief met een afwijzing omdat ik te laat was. Op mijn argument dat coulance was beloofd, werd niet ingegaan.

Ik snap dat NS termijnen toepast, maar voel mij gepiepeld omdat zij wel coulance beloven, mij het formulier opnieuw laten invullen, en dan uiteindelijk geen coulance geven, en mijn herinnering aan hun belofte negeren. Wrang is dat de vertraging opliep doordat een stoptrein onterecht eerder weg mocht, en dat ik hierdoor een avondje bioscoop misliep.

Ik zou graag willen dat NS hun belofte nakomt om coulance toe te passen.

Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Klopman,Het spijt mij dat er eerder verwarring is ontstaan over een mogelijke herziening van een afgewezen claim Geld Terug Bij Vertraging. Toch moet ik blijven bij onze eerdere afwijzing. Een goed ingevulde claim zal ons echt binnen de termijn van drie maanden na reisdatum moeten bereiken om deze toe te kunnen wijzen. Het spijt mij u niet anders te kunnen melden.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
    R. Klopman
    Ik denk dat jullie mijn klacht niet goed hebben gelezen.Waar het mij om gaat is dat jullie medewerker mij coulance beloofde VOORDAT ik enig formulier instuurde (dus niet pas na de afwijzing). Dit is geen 'verwarring' maar verkeerde communicatie van jullie kant!Doordat jullie medewerker mij (kennelijk onterecht) coulance beloofde, heb ik voor niets het formulier ingevuld en opgestuurd. Was mij meteen verteld dat er geen coulance mogelijk was, dan had ik de claim helemaal nooit ingestuurd.
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Klopman,Het advies om het formulier alsnog in te sturen, ook al was dit buiten de indienenstermijn had niet gegeven mogen worden. Mijn excuses hiervoor.Omdat de toezegging gedaan is, zal ik bij uitzondering alsnog het bedrag aan u overmaken. Het bedrag van €13,80 wordt binnen drie weken bijgeschreven op uw rekening.Ik vertrouw erop u hiermee vna dienst te zijn.Met vriendelijke groet,NS klantenservice
    R. Klopman
    Fijn dat jullie naar aanleiding van mijn argumentatie op jullie beslissing terugkomen. Bij dezen wil ik dan ook mijn waardering uitbrengen voor jullie sportiviteit.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?