Klacht Nederlandse Spoorwegen: betalingsprocedure NS bij overtredingen

Klachtnummer
# 80739
Gebruiker
H.J. de Boer
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ondergetekende, 71 jaar, reist bijna nooit meer met NS, ondanks dat ik nog over een OV-kaart beschik.
Op 26 augustus jl. ging ik echter met het spoor naar Schiphol voor een vakantie van 4 weken en vergat in te checken. Deze overtreding aan de conducteur gemeld, die dat verder heeft afgehandeld.
Op 27 augustus verzond NS mij een accept-giro voor de betaling, welke binnen 14 dagen moest geschieden.
Op 15 september verhoogde NS dit bedrag met een boete vanwege uitblijven van de betaling, welke binnen 15 dagen betaald moest worden.
Op 24 september terug van vakantie, betaald. Echter niet de boete, aangezien ik een betalingstermijn van 14 dagen onredelijk acht en uiteraard niet kende.
Op 16 oktober stuurde een incassobureau de verhoogde rekening met een betalingstermijn van 10 dagen.
Ik acht deze procedure onredelijk en naar mijn mening in strijd met de wettelijke betalingstermijn van naar ik meen een maand.

Gaarna snel uw advies.

Vriendelijke groet,
Hielco de Boer

De oplossing

NS zou genoegen moeten nemen met mijn reeds gedane betaling.
NS zou haar betalingsprocedure aan moeten passen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste heer de Boer,Gezien de omstandigheden laat ik de extra ontstane kosten vervallen. De kosten van de oorspronkelijke acceptgiro heeft u voldaan. Daarmee is de inningsprocedure afgesloten. Als u nog post mocht ontvangen over uw treinreis van 26 augustus 2014 dan mag u die beschouwen als niet verstuurd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen