Klacht Nederlandse Spoorwegen: Claim 'Geld terug bij vertraging' wordt tot onterecht afgewezen

ML1983

Op maandag 2 juni 2014 reisde ik van Tilburg naar Den Haag, Helaas was er ten tijde van mijn reis sprake van een defecte trein in de buurt van Moerdijk. Hierdoor reden er geen intercity's richting Den Haag. Het was op het moment dat ik richting Den Haag wilde reizen nog onbekend wanneer de treinen weer zouden gaan rijden. Hierdoor werd mij aangeraden om via Utrecht te reizen. Dit kostte me uiteindelijk meer dan een uur extra reistijd! Daarop diende ik een claim in bij de NS. Vandaag ontving ik een brief dat mijn claim (claimnummer 15876557) is afgewezen omdat 'uit de gegevens van de NS is gebleken dat de vertraging minder dan 30 minuten bedroeg.' Ik ben erg benieuwd welke gegevens de NS heeft gebruikt. Ik heb echt meer dan een 1 uur vertraging gehad. Als de NS me niet gelooft ben ik bereid inzicht te geven in mijn persoonlijke OV-chipkaart zodat de NS zelf kan constateren dat mijn claim terecht is. Hetzelfde verhaal geldt voor mijn claim van 3 juni (claimnummer 15876556),

Ik wil dat de NS nogmaals mijn claims SERIEUS bekijkt. Wanneer NS van mening is dat de claims ongegrond zijn dat wil ik daarvoor graag een duidelijke toelichting. Ik kan namelijk bewijzen dat mijn vertraging meer dan 30 minutren bedroeg, zelfs meer dan een uur. Ik hiervoor zelfs bereid om de NS inzicht te geven in al mijn geboekte reizen met het OV van maandag 2 juni 2014 en dinsdag 3 juni 2014. Ik wil dat mijn claims worden gehonoreerd en dat daarna z.s.m. het geld teruggestort krijg waar ik recht op heb!

Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Lavrijsen,Claim 15876557 zullen wij herzien. Er wordt alsnog € 15,20 naar u overgemaakt. Daarbij verzoek ik u vriendelijk om niet tussentijds uit- en weer in te checken als u via een omweg reist als gevolg van een stremming. In dat geval "leest" het systeem niet dat u vertraging heeft ondervonden.Voor wat betreft claim 15876556 blijven wij bij onze afwijzing. Uw reisgegevens tonen niet aan dat u meer dan 30 minuten vertraging heeft ondervonden.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Daarnaast hoop ik dat vertragingen in de toekomst uit zullen blijven.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    ML1983
    Ik ben het niet eens met het niet herzien van claim 15876556. Omdat er geen treinen reden naar Tilburg ben ik vanaf Den Bosch met de bus gegaan. Dat heeft me meer dan een half uur vertraging opgeleverd, maar was sneller dan via Eindhoven naar Tilburg reizen. Telt dat voor de NS dan ineens niet mee als vertraging?!?
    Over het in- en uitchecken; de OV-chipkaart is nieuw voor mij. Ik was nog zoekende hoe e.e.a. werkt en wist niet dat ik pas bij het verlaten van het station hoefde uit te checken.
    Nederlandse Spoorwegen
    Beste heer Lavrijsen,Bij de behandeling van een vertragingsclaim kijken wij naar uw reisgegevens. Uw in- en uitchecks zijn daarbij leidend. Claim 15876556 zullen wij daarom niet herzien. Het spijt mij u niet anders te kunnen melden.Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
    ML1983
    Belachelijke reactie van NS! De NS zegt dus dat wanneer je vertraging hebt met de trein (bijvoorbeeld in mijn geval: de trein tussen Den Bosch en Tilburg reed niet meer) en ik kies ervoor om, i.p.v. om te reizen met de trein via Eindhoven, de streekbus te nemen mijn recht op vergoeding bij vertraging vervalt. Hierdoor ben ik uitgecheckt op station Den Bosch en dan is blijkbaar de kous voor de NS af. Dat is toch de grootste flauwekul?!? Ik ga naar de Geschillencommissie, dit gaat nergens over!

ML1983

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?