Klacht Nederlandse Spoorwegen: Dal voordeel vs. Voordeelurenabonnement; verwarrend

Jpa

Voor het reizen met de trein gebruik ik sinds kort een kortingskaart van de NS, een aantal dagen geleden was ik van plan te reizen in de avondspits en om die reden had ik snel opgezocht wanneer je wel en geen korting krijgt.

Ik kwam terecht bij de uitleg van het voordeelurenabonnement;

"Wanneer reist u met 40% voordeel?

Van maandag tot en met vrijdag vanaf 9.00 uur"

Dus ik dacht; "mooi, in de avondspits kan ik dus met korting reizen". Later kwam ik erachter dat toch het volledige bedrag (zonder korting) van mijn kaart gehaald was. Ik begreep niet hoe dit nou kon, ik belde daarop naar de NS. Een telefoniste vertelde mij dat er een verschil is tussen een Dal voordeel-kaart en een voordeelurenabonnement wat niet meer verkrijgbaar is.

Kennelijk zijn er dus twee abonnementen bij de NS waar je 40% korting krijgt, het enige verschil is dat een Dal voordeel-abonnement geen korting geeft in de avondspits en een Voordeelurenabonnement wel. Enigszins onduidelijk en misleidend.

Graag zou ik willen dat de NS mij tegemoet komt voor extra gemaakte kosten ontstaan door twee zeer op elkaar lijkende kaarten . Ik weet het nu voor de toekomst, maar het is niet erg duidelijk als je nog niet bekend bent met de aanwezigheid van twee 40% kortingskaarten.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Berka,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt mij dat ook ik u niet van dienst kan zijn bij het terugbetalen van de extra kosten gemaakt voor de reis in de spits met uw Dal Vooordeel abonnement.

Zoals wij u eerder hebben aangegeven staan de voorwaarden duidelijk vermeld bij het abonnement dat u heeft afgesloten.

NS Klantenservice
    Jpa
    De twee producten lijken erg veel op elkaar en zijn daarom erg misleidend.
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Berka,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u beide abonnementen verwarrend vindt. Het Voordeelurenabonnement is een abonnement 'oude stijl' welke niet meer kan worden afgesloten. Het Dal Voordeelabonnement is een abonnement 'nieuwe stijl' en lijkt inderdaad op het Voordeelurenabonnement. Bij het afsluiten van uw Dal Voordeelabonnement bent u gewezen op de voorwaarden. Daarin staan de Spits- en Dal tijden, die voor dit abonnement gelden, vermeld.

Ofschoon ik het heel vervelend vind dat u in verwarring bent geraakt door het bestaan van beide abonnementen, kan ik de kosten van uw reis niet vergoeden omdat deze volgens voorwaarden van uw abonnement terecht zijn gerekend.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

NS Klantenservice.
    Jpa
    Zorg er dan voor dat het oude abonnement geschrapt wordt...

Jpa

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?