Klacht Nederlandse Spoorwegen: Dal Voordeeluren abonnement opzegging

nj

Ik heb september 2012 een dalvoordeelurenabonnement afgesloten bij de NS welke een jaar duurt. Helaas is de reminder die op 1 september 2013 aan mij werd verstuurd in de spambox beland waardoor ik deze email in eerste instantie over het hoofd heb gezien.

Begin november werd ik benaderd door een incassobureau per brief dat ik mijn abonnementsgeld weer voor 1 jaar moest gaan voldoen plus nog extra incasso kosten.
Op dat moment bleek ik na telefonisch contact met NS een mail hierover te hebben ontvangen. Bovenstaande mail heb ik dus pas in november boven water gehaald. Hierin werd vermeld dat omstreeks 9 september 2013 een incasso zou plaatsvinden voor het volgende jaar, dit is echter nooit gebeurd (het saldo was echter op dat moment wel voldoende om dit te laten gebeuren).

Omdat ik eigenlijk van dit abonnement af wilde zien, heb ik NS op 8 november 2013 per brief op de hoogte gebracht en per eerst mogelijke periode het abonnement op wil zeggen en dat ik i.v.m. bovenstaande de incassokosten onterecht vond. Ik heb verzocht om mij per post een correcte rekening te sturen. Hierop ontving ik pas op 12 december (wederom) per email de reactie dat ik eerst het openstaande bedrag aan het incassobureau moet betalen, voordat ik een abonnement kan opzeggen.

Graag alsnog per eerst mogelijke periode, gezien vanaf mijn brief met verzoek tot opzegging van 8-11-2013 mijn abonnement opzeggen en mij een factuur laten toesturen met de daadwerkelijke abonnementskosten van de periode die nog voldaan dient te worden.

Als dit nog steeds geweigerd wordt, hoor ik graag waarom de Wet van Dam hier niet van toepassing is. Daarnaast wil ik dat de incassokosten vervallen omdat er werd aangegeven dat het geld zou worden geïncasseerd wat nooit is gebeurd.
Ook heeft NS niet geprobeerd telefonisch of per brief contact met mij te leggen maar heeft meteen een incassobureau op mij af gestuurd en ook nog de kosten hiervan naar mij proberen te schuiven.

Een uiterst klant onvriendelijke en onpersoonlijke wijze van handelen.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?