Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Dal Vrij ingangsdatum niet te verzetten.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 52582
Gebruiker
mata
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb een persoonlijke OV kaart en hierop Dal Vrij geactiveerd. Nu heb ik bij de aanschaf via www.ns.nl over de kalender heen gekeken en hierdoor is mijn abonnement pas vanaf de 13-03-2014 actief.

Aangezien ik per 01-03-2014 begin met reizen in met name de daluren is dit voor mij een kostenpost die voorkomen kan worden. Ik heb hierom gebeld met de klantenservice van de NS om de datum van ingang te verzetten van 13-03-14 naar 01-03-14, maar dit was niet mogelijk volgens de medewerker. Onzin in mijn opinie, maar mogelijk dat deze medewerker niet de bevoegdheid had om dit te doen. Desalniettemin betekend dit voor mij een onnodige extra kosten post.
Dit ook aangegeven en het antwoord was simpel gewoonweg dat ik pech had en dat ik maar eventueel een ander extra abonnement moest aanschaffen.

Ik heb derhalve dus ook een Weekend Vrij genomen boven op de Dal Vrij waarbij ik voor de Weekend Vrij de ingangsdatum heb gezet op 01-03-14. Dit lijkt me echter allerminst de bedoeling.

De oplossing

Weekend Vrij abonnement tegen terugstorting van aanschafkosten annuleren en de Dal Vrij abonnement met ingangsdatum 01-03-2014 activeren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste heer IJkema,De ingangsdatum van uw Dal Vrij is niet te vervroegen. Als u nog niet over een OV-chipkaart beschikt kan de ingangsdatum twee weken na de besteldatum ingaan. Deze blijft dus staan op 13 maart 2014.
    Op die datum zal ik uw Weekend Vrij abonnement met terugwerkende kracht (en terugbetaling) beëindigen per 1 maart 2014. Daarmee hoop ik u een gepaste oplossing te hebben geboden.Ik wens u prettige treinreizen toe met uw abonnement. Vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    mata
    Datum
    Voordat ik de klacht sluit wacht ik eerst de verdere verloop af. Niet wat ik exact wilde/hoopte, maar voor mij in ieder geval zover een afdoende oplossing mits er inderdaad over word gegaan op de terugbetaling zoals aangegeven.
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer IJkema, Wij krijgen van de beheerder van de website Klachtenkompas een bericht dat wij uw klacht moeten sluiten, omdat uw klacht anders verloopt. Dit is de reden waarom wij uw bericht hebben afgesloten. Mijn excuses voor het ongemak.Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  4. Auteur
    mata
    Datum
    Abonnement is inderdaad stopgezet en er is een bevestigingsmail met daarin aangegeven dat ik het bedrag terug zou ontvangen.Nog toe super opgelost. Tip alleen nog aan de NS om de systemen te moderniseren, want data aanpassen zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mata
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen