Klacht Nederlandse Spoorwegen: Dal Vrij Maand

Hertje25

Helaas moet ik er aan geloven... Mijn studenten-ov houdt ermee op. Voor de periode februari tot juli zal ik een creatieve oplossing moeten vinden om zo goedkoop mogelijk te kunnen reizen met de trein. Helaas wordt dit mij erg moeilijk gemaakt. Ik heb al contact gehad met webhelp van de NS. Hun oplossing: een peperduur abonnement 'Altijd Vrij Maand' van 399 euro per maand! Waar moet ik als student een bedrag van 1995 euro vandaan halen om naar school te gaan?

Nu loop ik wat te knutselen, en een Dal Vrij abonnement zou me misschien nog kunnen redden. Dan moet ik nog wel een tweede OV kaart aanschaffen zodat ik een Altijd Voordeel Maand abonnement erbij kan nemen. Op die manier kan ik enigszins voordelig met de trein reizen naar college. Praktisch is anders. Helaas is een Dal Vrij abonnement alleen voor een heel jaar. Kost bijna 1200 euro, terwijl ik m maar 5 maanden nodig heb.

Een Dal Vrij abonnement aanbieden voor 1 of 3 maanden zou voor mij de enige oplossing zijn. Ik weet dat die er met tijdelijke acties zijn geweest, maar het zou veel klantvriendelijker zijn om deze gewoon altijd aan te bieden. Ik kan me ook niet bedenken waarom Altijd Vrij wel per maand wordt aangeboden, en Dal Vrij niet.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Poeder,

Dank u wel voor uw reactie. Het is jammer dat u hoge reiskosten moet maken om uw studie af te ronden. Op dit moment wordt er inderdaad geen Dal Vrij abonnement aangeboden die aan uw wens voldoet. Ik heb uw voorstel als suggestie doorgegeven. Ik begrijp dat u hier op dit moment geen voordeel bij heeft. Dit spijt mij.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

NS Klantenservice

Hertje25
    Een suggestie doen bij het desbetreffende bedrijf is nog geen oplossing voor het probleem. Dat heb ik inmiddels zelf ook al gedaan.
    Hertje25
    Ik denk dat ik het beste mijn rijbewijs kan halen. Is aan het einde van het jaar nog goedkoper ook en hoef ik ook nooit meer te staan in de trein (wat ik elke vrijdag 2 uur lang mag doen van duivendrecht naar groningen). :)
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Poeder,

Dank u wel voor uw reactie. U heeft gelijk dat een suggestie geen oplossing is voor u. Dit hebben wij u ook aangegeven en dat spijt ons. Met het doorgeven van een suggestie kunnen de productvoorwaarden in de toekomst mogelijk worden aangepast. Dit is afhankelijk van het aantal reacties en de haalbaarheid daarvan. Wij zien u uiteraard graag in de trein maar het is fijn als een rijbewijs een oplossing voor uw is.

Succes met uw studie en ik hoop dat uw toekomstige reizen comfortabeler verlopen. Graag wijs ik u op de mogelijkheid om drukte te melden: http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/informatie/bezetting-in-de-trein

NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?