Klacht Nederlandse Spoorwegen: De NS weigert te zoeken naar een oplossing.

MH

Op 20 december kon de NS mijn abonnementskosten niet afschrijven. Ik heb een betalingsherinnering gekregen op 27 december. Deze was geldig tot 2 januari. Deze mail heb ik pas ergens rond de 7de gelezen. Ik heb gebeld om alsnog te kunnen betalen, maar kreeg het advies om een volgende aanmaning af te wachten. Het was volgens de medewerker niet mogelijk in hun systeem om het op dat moment af te handelen. Ik heb uitgelegd dat ik moeite heb met dit soort zaken en het graag direct op wilde lossen. Dat kon niet.
Vervolgens heb ik op 22 januari een tweede en laatste betalingsherinnering gekregen. Deze heb ik op 27 januari betaald. Maar later bleek dat ik het laatste cijfer van het betalingskenmerk was vergeten op te geven.
Ik heb op 2 februari contact gehad met de NS om te vragen waarom mijn abonnement opgezegd was. Ik kreeg te horen dat ik niet betaald had. Ik heb uitgelegd dat ik dat wel had gedaan. De medewerker weigerde me te geloven. Ik heb gevraagd hoe ik bewijs op kon sturen, maar er werd gezegd dat het allemaal niet uitmaakte. Ik was fout, mijn abonnement was opgezegd en de afhandeling was doorgezet naar een incassobureau. Ik heb aangegeven dat ik dit direct daar wilde oplossen. Maar het systeem liet dat volgens de medewerker niet toe. Ik ben boos geworden en de medewerker heeft de telefoon opgehangen.
Ik heb later wederom contact gezocht met de NS. Ik heb mijn overschrijving doorgestuurd. Intussen was het bedrag al teruggestort op mijn rekening en ik heb ook die transactie naar de NS doorgestuurd. Ik heb wederom de zaak op willen lossen. Maar wederom kreeg ik te horen dat het systeem het niet op kan lossen.
In de tussentijd moet ik al 1,5 maand zonder korting reizen met de trein en ben meer dan honderd euro extra kwijt aangezien ik geen 40% korting meer krijg. Ook kom ik nu niet meer door de kredietcheck heen van de NS om een FLEX-abonnement te krijgen terwijl we het hebben over een bedrag van 6,70 euro.
Daarnaast wordt er nu van mij verwacht om incassokosten van 40 euro te betalen op dat bedrag van 6,70. Ik heb geen brief ontvangen met een betalingstermijn van 14 dagen.
Mijn klacht is dat de NS een systeem heeft wat niet is ingesteld op het oplossen van een probleem, maar alleen maar op zogenaamde efficiëntie werkt. Als een winkel of bedrijf dat niet in een monopoliepositie zit zo met zijn klanten om zou gaan, zou niemand meer gebruik maken van dit bedrijf. Ik heb meermaals de zaken op willen lossen, maar de NS weigert dat steeds.

Ik wil dat de NS geen incassokosten rekent.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?