Klacht Nederlandse Spoorwegen: Deactiveren NS-abonnement mislukt!

Klachtnummer
# 323931
Gebruiker
Bell#321
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Op 22 september 2018 heb ik mijn NS-abonnement opgezegd en netje een bevestigingsmail ontvangen. Op 23 en 24 september heb ik bij diverse NS-kaartautomaten / oplaadpunten in Rotterdam, Schiphol Airport en Amsterdam Zuid geprobeerd om het abonnement van mijn OV-chipkaart te deactiveren. Dan komt de ellende; tijdens het ophalen van de bestelling krijg ik steeds een foutmelding: 'Beëindigen abonnement niet uitvoerbaar'. Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld, met een NS-medewerker gechat, zelf een topic geplaatst op de NS community en ben naar een station service balie gegaan om achter te komen wat er aan de hand is. Uiteindelijk is het duidelijk dat de link voor het deactiveren niet goed is ingesteld en dat de NS-medewerker niks kan resetten en/of wijzigen omdat er al een beëindigingsdatum staat per 01-11-2018. Het is niet mogelijk om een nieuwe beëindiging te starten wanneer er al een beëindiging actief is. Dus ik kan mijn abonnement niet definitief opzeggen en word geadviseerd om 01-11-2018 weer te bellen voor een nieuwe beëindigingsdatum (dit is dan over een maand en een week). Dan loop ik nog de risico dat er abonnementskosten in rekening wordt gebruikt, omdat per 01-11-2018 mijn abonnement wordt verlengd. Ik kan ook niet een blokkade zetten op de automatische incasso, anders kan NS een incassobureau inschakelen voor de eventuele kosten.

Mijn vraag is; waarom kan dit probleem niet gelijk opgelost worden? Het ligt aan het systeem van NS en ik, als klant/consument, moet achter iedereen aanlopen om dit opgelost te krijgen.

De oplossing

Graag zie ik zo snel mogelijk een oplossing tegemoet, zodat mijn NS-abonnement voor 01-11-2018 definitief opgezegd wordt.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen