Klacht Nederlandse Spoorwegen: Door storing Examen gemist

Bianca Gerards

Op zaterdag 23 maart j.l. moest ik voor een examen naar de Jaarbeurs in Utrecht. Ik besloot de trein te nemen. Alles ging voorspoedig tot in 's Hertogenbosch. Hier werden we plotseling de trein uit gesommeerd vanwege een (stroom)storing. De trein ging niet verder en er werd ook geen alternatief geboden. Het was nu rond 9 uur. Gebeld met de opleider, werd me medegedeeld dat ik nog tot uiterlijk half 11 naar binnen zou mogen. Ondertussen was de informatie op de perrons zeer beperkt en verwarrend. Om net even voor 10 uur kwam een trein die, naar ik hoopte, alsnog naar Utrecht zou gaan. Dit bleek inderdaad het geval, alleen was ik pas om half 11 op het station van Utrecht en moest dus nog naar de Jaarbeurs. Tegen beter weten in toch nog maar geprobeerd of ik alsnog het examen mocht maken. Helaas was dit niet toegestaan. Hierdoor ben ik dus ruim 6 uur tevergeefs onderweg geweest en mag nu ook nog 185 betalen voor een herexamen.

Graag zou ik zien dat de NS een schadevergoeding betaalt, niet alleen voor de tevergeefs gemaakte reis, maar ook voor de kosten van het noodgedwongen herexamen.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Gerards, Met dit bericht reageer ik op uw klacht van 15 april 2013 die u bij Klachtkompas heeft ingediend. Uw klacht heeft betrekking op uw treinreis naar Utrecht op 23 maart 2013.Allereerst mijn excuses dat uw treinreis met vertraging en met ongemak verlopen is. Op 23 maart was er sprake van een stroomstoring tussen Utrecht en Houten. Treinen reden nog steeds naar Utrecht ( met mogelijke uitzonderingen), maar met vertraging. Reizigers konden omreizen via Nijmegen of via Breda.Als u vertraging ondervindt, dan kunt u een claim indienen onder de regeling Geld Terug Bij Vertraging (mits uw claim aan de voorwaarden voldoet). Onkosten als gevolg van vertraging vergoeden wij niet. Wij garanderen namelijk geen reistijden. Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?