Klacht Nederlandse Spoorwegen: e-ticket

Klachtnummer
# 86083
Gebruiker
wat?
Datum
1 reactie

Details

De klacht

mijn schoonmoeder meldde hedenochtend dat zij het door ons aan haar verzonden e-ticket, dat wij op haar naam en datum van morgen, vrijdag 28 nov 2014, hadden geprint, niet kon gebruiken omdat zij ziek is.
Bij Klantenservice NS meldde men ons dat indien wij op het station een stempel 'ongebruikt' met datum zouden halen op een nieuw geprint e-ticket, wij in elk geval het geld terug zouden kunnen krijgen. Na een fietstocht door de regen van Scheveningen naar Den Haag CS, bleek deze informatie echter onjuist, immers het ticket kan meermaals worden uitgeprint, waardoor stempelen zinloos is. Ik heb uitgelegd dat ik nu zelf van het ticket gebruik zou willen maken om mijn schoonmoeder te bezoeken. De dame aan het loket zei me dat ik het dan bij de conducteur kon proberen, misschien had deze begrip voor de situatie. Eenmaal thuis heb ik hierover wederom de klanten service gebeld, maar die zeiden dat ik dan een flinke boete zou riskeren. Wat nu?

De oplossing

geld terug of nieuw ticket
excuses voor onjuiste informatie van klantenservice en loket.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte meneer Janssen,Het spijt mij te lezen dat u door onze Klantenservice verkeerd geïnformeerd bent. Ondanks dat er bij het niet gebruiken van een e-ticket geen compensatie wordt gegeven stuur ik u een vervangende dagkaart. U ontvangt deze volgende week.
    Ik hoop dat uw schoonmoeder weer hersteld is en ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen