Klacht Nederlandse Spoorwegen: Een beloofde korting per maand terug krijgen terwijl ik per jaar betaal.

Perry91

Beste NS,
Ik heb nu 2 jaar een altijd voordeel abonnement en deze ook altijd met plezier gebruikt. Dit abonnement betaalde ik altijd per jaar. 2 maanden voor het aflopen van mijn laatste abonnement heb ik contact opgenomen met de klantenservice; ik wilde de betaalfrequentie wijzigen van jaarlijks naar maandelijks zodat ik in januari op kan zeggen wanneer ik het abonnement minder zou gebruiken.
Echter is dit niet mogelijk; het is blijkbaar alleen mogelijk om een nieuw abonnement voor 1 jaar af te sluiten en dan wel met maandelijkse betaling. Ik heb alleen het abonnement niet het hele jaar meer nodig en om het rendabel te houden wilde ik het abonnement dan maar afsluiten. De vriendelijke dame aan de telefoon kon mij een korting van 10 euro per maand aanbieden om toch het abonnement nog te behouden.
Op deze manier is het rendabel genoeg voor mij om een jaar af te sluiten gezien ik een half jaar hiervan minder gebruik zou maken van het OV. Ik heb de korting geaccepteerd en het leek allemaal prima te zijn geregeld.
Een altijd voordeel abonnement met 10 euro per maand korting komt neer op 10 euro per maand. Wanneer je dit direct voor een jaar aftikt moet je dus 120 euro betalen. Nu is er in plaats van 120 euro 230 euro van mijn rekening afgeschreven.
Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice via een niet al te goed werkende chatbox. Een vriendelijke man kwam mij te woord en heeft een belletje gedaan naar de financiële afdeling. Deze wisten hem te vertellen dat door het systeem het niet mogelijk is de gehele korting in 1 keer te genieten. Ik krijg dus elke maand 10 euro terug.
Lijkt mij een vrij vreemde regeling en daarbij administratief voor de NS ook niet heel handig. Daarbij heb ik op een bedrag van 120 euro gerekend en kan de extra 110 euro die ik nu betaald heb niet missen. Ik loop nu al meerdere malen tegen een blijkbaar slecht werkend systeem aan.
Valt hier wat aan te doen? Ik hoor het graag!

Perry

Ik wil de 110 euro die ik teveel hebt betaald teruggestort krijgen

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?