Klacht Nederlandse Spoorwegen: fietsenstalling ns extra duur

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 94463
Gebruiker
m
Datum
2 reacties

Details

De klacht

- bij een zelfservicefietsenstalling kan alleen per dag (1,30 euro waarbij 's avonds gebracht/'s morgens opgehaald als twee dagen geldt) of per jaar (105 euro) betaald worden. Een week- of maandabonnement is niet meer mogelijk . Wanneer je twee maanden je fiets ergens wilt stallen kost dat dus of circa 80 euro (namelijk het dagtarief) of 105 euro (de jaarkaart). Voorheen was het mogelijk een maandabonnement a 14 euro per maand te kopen. Een fikse prijsverhoging dus, van 28 naar 80 euro.
Niet eerlijk ook, want heb je de mogelijkheid gebruik te kunnen maken van een bemenste stalling dan kun je wel je fiets bv twee maanden voor 28 euro stallen.

- het blijkt niet mogelijk een jaarabonnement van de ene (bemenste) stalling naar een andere (zelfservice) fietsenstalling over te zetten.

Alweer een klantonvriendelijk besluit van de ns dat de klant extra geld kost.

De oplossing

- een week- of maandabonnement kunnen kopen.
aangezien er met een chipkaart gewerkt wordt moet dat mogelijk zijn.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw van Gastel,Dank u voor uw signaal. Ik geef uw klacht door. Helaas kan ik op dit moment geen oplossing bieden. Dit spijt mij.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
  2. Auteur
    m
    Datum
    Het geijkte antwoord. Het is duidelijk dat er op dit moment geen pasklare oplossing voor is, maar ik vraag me wel af of er ooit iets gedaan wordt met de "doorgegeven klachten". Zolang het voor de ns (extra) geld oplevert waarschijnlijk niet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
m
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen