Klacht Nederlandse Spoorwegen: fout van Ns

Annemiek GH

Door een fout van NS is na mijn verhuizing de betaling van mijn trajectkaart van maandelijks naar jaarlijks gewijzigd. Er werd opeens voor honderden euro's geld voor de rest van het jaar van mijn rekening afgeschreven. Ik heb gebeld en ze konden er allemaal niets aan doen, storing in het systeem. Nu heb ik niet alleen heel veel geld ineens moeten betalen, maar nu moest ik ook het abonnement opzeggen en weer opnieuw aanvragen per januari 2016, anders moest ik weer het hele jaarbedrag betalen (het was niet anders op te lossen volgens ns). En er was nog iets: zodra je het nieuwe abonnement aanvraagt moet je meteen de eerste maand vooruit betalen. Ik ben heel ontevreden.

Ik verwacht gezien de zogenaamde gemakken van de ov chipkaart en digitalisering, dat jullie fouten van jullie systeem zelf herstellen en niet de klant er de dupe van maken. Ik verwacht dat jullie zelf dat abonnement aanmaken per januari in 'het systeem' en dat er pas begin januari een maandbedrag wordt afgeschreven.

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte mevrouw Geleijnse Huisman,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het spijt mij dat u een slechte ervaring heeft met onze Klantenservice en de productvoorwaarden van uw abonnement. Door het plaatsen van uw klacht via Klachtenkompas komt dit nogmaals onder onze aandacht. Ik heb uw klachten doorgegeven. Helaas kan ik niet voldoen aan de door u gewenste oplossing. Wij kunnen uw abonnement niet automatisch aanmaken per januari en een andere betaaltermijn aanhouden. Dit spijt mij. U hoeft het nieuwe abonnement overigens niet ver vooraf te bestellen als u in het bezit bent van een persoonlijke OV-chipkaart. Na de bestelling kunt u deze vrijwel direct opladen bij een automaat.

NS Klantenservice

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?