Klacht Nederlandse Spoorwegen (niet actief): Geen geld terug bij vertraging

G.K. Spijksma

Er lijkt een nieuw beleid bij NS om categorisch alle claims voor geld terug bij vertraging af te wijzen. Van de 5 laatste claims is er slechts 1 toegewezen, nml die van 28okt tijdens de grote storm... Tja daar konden ze toch echt niet onderuit. Ik reis dagelijks op en neer tussen Heemstede en Leiden en op 31 okt. reden de treinen niet doordat er een Bom was gevonden en op 5 nov. door een grote stroomstring op Leiden station. Toch zijn deze claims afgewezen.... Ik vind dit niet terecht, als de mogelijkheid wordt geboden om geld terug te vragen moet je daar ook aan voldoen!

Alsnog mijn geld terug en aanpassing van beleid. Terechte afhandeling van de claims stop er anders mee!

Nederlandse Spoorwegen
    Geachte Spijksma,Dank voor uw reactie. Graag ga ik in op uw klacht,U laat weten het niet eens te zijn met de afwijzingen van uw GTBV claims. Vervelend dit te lezen.Volgens mijn gegevens zijn uw drie laatst ingediende claims afgewezen wegens onvoldoende vertraging. Er moet sprake zijn van minimaal 30 minuten vertraging om in aanmerking te komen voor GTBV. U krijgt tevens geen vergoeding:- Als de vergoeding minder bedraagt dan € 2,20.
    - Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd. Informatie over werkzaamheden vindt u bij Werk aan het spoor.
    - Als uw reisrecht (bijvoorbeeld een abonnement) op een OV-chipkaart staat en u niet heeft ingecheckt en uitgecheckt.
    - Voor vertraging die u oploopt met andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus.
    - In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
    - Voor internationale vervoerbewijzen (inclusief de Intericty direct) geldt de regeling Compensatie bij vertraging van NS Hispeed.Lees meer via: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zit/meer-dan-een-uur-vertraging.htmlIk vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.Met vriendelijke groet,
    Orville
    G.K. Spijksma
    Beste Orvil, U gaat helaas helemaal niet in op mijn klacht. U ontwijkt mijn klacht en somt nogmaals de voorwaarden op die ik natuurlijk ook wel ken. Waar het omgaat is dat ik wel zeker meer vertraging had dan 30min en mijn claims onterecht zijn afgewezen. Zie ook: http://sleutelstad.nl/nieuws/archief/2013/11/geen-treinen-rond-leiden-door-defecte-bovenleiding en http://www.omroepwest.nl/nieuws/31-10-2013/explosief-gevonden-leiden-treinverkeer-stil
    G.K. Spijksma
    Jammer dat de NS blijft ontwijken en niet kan aangeven waaruit blijkt dat er minder dan 30min was. Zoals in de de media ook wordt aangegeven reden de treinen niet. Dus ik vraag mij af hoe de NS er dan bij komt dat ik minder dan 30min vertraging had? Wat moet ik dan doen om te bewijzen dat ik echt zoveel vertraging had? Voortaan maar foto`s maken van het info bord? Moet ik echt zover gaan? Erg jammer dit!
    Nederlandse Spoorwegen
    Geachte heer Spijksma,Helaas vult u verkeerde vertrektijden in. U geeft als vertrektijden 16.28 en 16.58 uur. Volgens dienstregeling gaan deze treinen om 16.27 of 16.58 uur. Aangezien uw claims geautomatiseerd worden afgehandeld wordt de eerst volgende vertrektijd 16.42 of 17.12 uur genomen. Wij hebben de afdeling Geld Terug Bij Vertraging gevraagd uw claims opnieuw te bekijken. Wij verzoeken u echter in het vervolg de vertrektijd volgens dienstregeling te vermelden.Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice