Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Geen vervoersbewijs brengt je in minder problemen dan een niet ingecheckt vervoersbewijs

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 71677
Gebruiker
Romy
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Onlangs heb ik een UvB ontvangen omdat ik was vergeten in te checken met mijn OV-kaart met studentenreisproduct. Dit is de eerste keer, en ik heb daarom het formulier 'Geld terug bij vergeten abbonnement' ingevuld en verstuurd. Als studentenreisproducthouder krijg je namelijk 1 keer per jaar je boete terug. Wat blijkt: ik moet de boete betalen omdat ik het vervoersbewijs wel bij me had! Je kunt dus beter géén vervoersbewijs bij je hebben, dan een vervoersbewijs dat niet ingecheckt is.. Dat ik het niet moedwillig was vergeten bleek duidelijk uit het feit dat ik die dag vrij reizen had, en uit het feit dat ik wel een papieren kaartjes had gekocht voor het kind dat met mij meereed. Dit is door de conducteur echter niet genoteerd, en nu heb ik voor een reis die mij niets had hoeven kosten 50,- euro betaald.

De oplossing

Ik zie graag dat de NS abbonnementshouders ook éénmaal de kans geeft om te vergeten in te checken, en dat ik de boete eenmalig terugkrijg.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw Cartiere,Het is mij niet bekend op welke dag u heeft gereisd en wat het kenmerk van het UvB is. Daarnaast heb ik ook niet geconstateerd dat u rechtstreeks contact met ons heeft opgenomen zodat wij kunnen bekijken of en in hoeverre wij u tegemoet kunnen komen. Ik verzoek u vriendelijk ons rechtstreeks te benaderen met alle benodigde informatie. Ons adres luidt als volgt:NS Klantenservice
    Postbus 2372
    3500 GJ UtrechtIk wacht uw reactie af.Met vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    Romy
    Datum
    Inmiddels heb ik een brief geschreven aan NS boetebeleid, nadat ik contact heb gehad met de NS klantenservice via het telefoonnummer 030-751 51 55, met meer informatie. Ik ben nog in afwachting.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Romy
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen