Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: geld terug bij vertraging

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 37811
Gebruiker
Elisabeth
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 27 augustus hebben wij voor Akkrum een uur vast gestaan met de trein, daarna zijn we in een andere trein overgestapt en alsnog naar Leeuwarden gereden. Ik heb een formulier ingevuld om mijn geld terug te krijgen, maar vandaag ontving ik een brief dat de vertraging minder dan 30 minuten bedroeg! Ik heb foto's dat we allemaal uit de trein langs het spoor staan en ben echt verontwaardigd over deze onterechte afwijzing. Het alternatief is nu dat ik ga bellen met de klantenservice à raison van 10 ct/minuut......Dit valt me echt tegen van de NS, ik ben al meer dan 20 jaar klant met een 40 % korting abonnement en dit is de eerste keer dat ik terecht reclameer. Met nog 40 anderen hebben we de boot in Harlingen gemist en bij moeten betalen voor de boot van 5 uur.

De oplossing

vergoeding van mijn ticket Den Haag CS- Leeuwarden omdat de vertraging meer dan 30 minuten bedroeg

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw van Dam,Het spijt mij dat uw reis aanmerkelijk anders is verlopen dan verwacht. Excuses daarvoor.Uw claim is afgewezen omdat u op het claim-formulier niet heeft aangegeven hoe laat u van de trein gebruik heeft gemaakt. Het vertrektijdstip kunt u alsnog doorgeven met verwijzing naar het claimnummer welke u heeft doorgegeven. Dit kan op de volgende wijze:Telefonisch: 0900-2021163 (€ 0.10 per minuut, ma t\m vr, 08.00 - 20.00 uur)Schriftelijk: NS Klantenservice
    Postbus 2372
    3500 GJ UtrechtIk hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
  2. Auteur
    Elisabeth
    Datum
    Hierbij wil ik de NS vriendelijk bedanken voor de snelle reactie.
    Inmiddels heb ik ook de Klantenservice gebeld die er een nieuwe klacht van heeft gemaakt omdat ze onder de beide nummers niets kon vinden. Het is niet zo dat ik de vertrektijd niet heb gemeld, ik heb een kopie gemaakt en ik heb duidelijk vermeld dat we om 10.04 de trein naar Leeuwarden hebben genomen.
    Ik wacht nu het antwoord op de nieuwe klacht af,
    met vriendelijke groet, E. G. van Dam
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Beste mevrouw van Dam,Hartelijk dank voor het doorgeven van de informatie. Ik heb mijn collega's van de afdeling Geld Terug Bij Vertraging opdracht gegeven om alsnog een vergoeding over te maken. Binnen enkele weken zal deze op uw rekening zijn bijgeschreven.Vriendelijke groet,Klantenservice NS
  4. Auteur
    Elisabeth
    Datum
    Hartelijk dank voor deze opdracht, ik wacht de vergoeding af.
    Met vriendelijke groet, E.G. van Dam
  5. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte mevrouw Van Dam,Vandaag is de betaalorder aan de bank verzonden. Hiermee gaan wij ervan uit dat wij deze zaak kunnen sluiten. Laat u weten als u het bedrag ontvangen heeft? Met vriendelijke groet,
    NS klantenservice
  6. Auteur
    Elisabeth
    Datum
    Vandaag zag ik dat het bedrag op mijn rekening overgemaakt is, hartelijk dank hiervoor.
    Bij deze kan de zaak afgesloten worden.
    Met vriendelijke groet,
    E. G. van Dam

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Elisabeth
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen