Klacht Nederlandse Spoorwegen: geld terug via mijn ns werkt niet

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 70984
Gebruiker
mvb1980
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb onlangs 2 uur vertraging gehad met de NS. Vervolgens heb ik verschillende keren geprobeerd om via Mijn NS mijn geld terug te vragen. Inloggen gaat prima en ik kan ook zien welke kaart er gekoppeld is aan mijn account. Echter, daarna treedt er iedere keer een fout op zodra ik mijn reishistorie wil inzien (om via die route geld terug te vragen). Ik heb hierover gebeld met de NS klantenservice, maar die snappen ook niet waarom ik mijn reishistorie niet kan inzien. Zij doen vervolgens de suggestie om mijn account te verwijderen, zodat ik een nieuwe account kan aanvragen en mijn kaart weer kan koppelen. Dan moet het wel werken. Ik vind dit geen goede oplossing, aangezien het aanvragen van een account en het koppelen van de kaart mij vorige keer behoorlijk veel tijd heeft gekost.

De oplossing

Ik vind dat NS er gewoon voor moet zorgen dat mijn NS goed werkt, zonder dat ik daarvoor allerlei extra werk hoef te verzetten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Van Brummelen,Dank u voor uw bericht van 8 augustus 2014, dat u naar Klachtenkompas heeft opgestuurd.Het is mij niet duidelijk of u online een claim wilt indienen onder de regeling Geld Terug Bij Vertraging of dat u gebruik wilt maken van de regeling voor een vergeten uitcheck. Vindt u het goed als ik in uw account inlog? Indien dit geen probleem is, dan verzoek ik u uw inloggegevens aan mij te verstrekken. Ik raad u aan deze niet via Klachtenkompas op te sturen, maar ons hiervoor telefonisch te benaderen. Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.Met vriendelijke groet, NS Klantenservice
  2. Auteur
    mvb1980
    Datum
    Volgens mij is het glashelder dat het gaat om het online aanvragen van geld terug bij vertraging. Je mag van mij inloggen, mijn kaartnummer staat hierboven vermeldt. Bel mij als je meer gegevens nodig hebt.
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer Van Brummelen,Dank u hartelijk voor uw reactie van 24 augustus 2014 in antwoord op mijn bericht van 11 augustus.Uw heeft aangegeven dat u een claim wilt indienen. In uw oorspronkelijke e-mail in “Klachtenkompas” staat niet aangegeven waar uw claim betrekking op heeft. Daarom was het voor ons onmogelijk om te achterhalen waarvoor u een claim wilde indienen. Om in uw account te kunnen inloggen heb ik uw inloggegevens nodig. Daarom heb ik deze gegevens bij u opgevraagd. Het betreft dus de inloggegevens om in te loggen in uw Mijn NS. Ik heb u het advies gegeven om deze inloggegevens telefonisch aan ons door te geven. U kunt deze inloggegevens ook naar mij persoonlijk e-mailen. Mijn e-mailadres is: angel.alvarez@ns.nl.Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft ontvangen.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  4. Auteur
    mvb1980
    Datum
    na een aantal keren mailen met de klantenservice van NS heb ik op mijn laatste email van 26 augustus geen enkele reactie meer ontvangen. De klacht is nog steeds niet afgehandeld en heeft mij tot nu toe alleen veel tijd en ergernis gekost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mvb1980
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen