Klacht Nederlandse Spoorwegen: In- en uitchecken

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 86134
Gebruiker
Duins
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Op 26 november wilde ik uitchecken op Schiphol Airport, nadat ik in Zwolle was ingechecked. Dit lukte op geen enkele uitcheckpaal op Schiphol Airport. Toen ik enkele uren later weer wilde inchecken ging dit ook niet. Ik heb mijn saldo toen voldoende opgehoogd om te kunnen reizen. Toen ik dit vervolgens deed checkte ik succesvol uit, maar niet in.

Gewenste oplossing

Een antwoord waarom uitchecken niet mogelijk is. Het gereisde bedrag wordt dan toch gewoon van je account afgeschreven?!
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer van Duijn,Het spijt mij als er iets mis is gegaan met het in- en uitchecken. Ik heb uw reistransacties nagekeken. Volgens onze gegevens heeft u succesvol ingecheckt op station Zwolle en succesvol uitgecheckt op station Leiden Centraal. Mocht u over deze reis nog vragen hebben dan beantwoorden wij die graag.Met vriendelijke groet,NS Klantenservice
  2. Auteur
    Duins
    Datum
    Ik ben op Schiphol pas succesvol uitgechecked op Schiphol na het ophogen van mijn saldo toen ik weer wilde gaan reizen. De inchippaal lichtte groen op en er vond een kleurverandering plaats in het beeldscherm. Ik ben dus pas na drie uur na aankomst (toen ik weer weg ging) pas uitgechecked. Ik snap niet waarom je niet kunt uitchecken. Ik neem aan dat je dan toch gewoon in de min komt en bij het nieuwe reizen het saldo weer moet ophogen tot 10 Euro als je opieuw wilt reizen?1
  3. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte heer van Duijn, Dank u voor uw reactie. Helaas kunnen wij de reis via Schiphol op 26 november jongstleden niet terugvinden zoals mijn collega eerder heeft aangegeven. U kunt inderdaad binnen 6 uur na aanvang van de reis uitchecken bij NS. Mogelijk is er meer tijd verstreken dan wordt namelijk het instaptarief berekend. Als u uitcheckt kunt u bij dezelfde incheck mogelijkheid pas na 100 seconden weer inchecken. Dit kan bij een andere kaartlezer direct. Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb beantwoord. U kunt via onze website mogelijk ook informatie terugvinden: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/hulp-als-het-even-tegen-zitIk vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.Vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
  4. Auteur
    Duins
    Datum
    De Nederlandse Spoorwegen geeft in het geheel geen antwoord op een doodnormale vraag. Bevestigt wederom dat de Klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen helemaal niets voorstelt en dat de mensen die daar werken nauwelijks iets meer weten dan ik.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen