Opgelost door Nederlandse Spoorwegen: Inchecken trein , geen melding van negatief saldo

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 166780
Gebruiker
Frank60
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Onze dochter is afgelopen zondag met de trein van Rijssen naar Twello gereisd. Ze had geld op haar pas gezet. Ze heeft in Rijssen ingecheckt en is in de trein net voor Twello gecontroleerd. Hier kreeg ze te horen dat ze geen geldig vervoerbewijs bij zich had.
Vreemd dat de incheckpaal geen melding heeft gegeven dat het reizen niet mogelijk is.
Hoe kan het zo zijn dat je op een abonnement negatief kan staan?
Ze betaald altijd netjes haar treinreis. Nu moet ze ineens € 56,20 betalen.
De reis is met de voordeelpas, € 3,65 betalen. Echt een botte actie van de NS.

Hoe moet ik hier mee om gaan.

Vriendelijke groet,
Frank Broekhuis

De oplossing

Een passende oplossing voor een meisje dat zich altijd netjes aan de regels houd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Nederlandse Spoorwegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Nederlandse Spoorwegen
    Datum
    Geachte meneer Broekhuis,


    Dank u wel voor uw reactie. Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken.

    U heeft een vraag naar aanleiding van een reis van uw dochter op 1 mei 2016 heeft gemaakt. Zij heeft een uitstel van betaling K 050392 ontvangen omdat zij onvoldoende saldo op haar OV-chipkaart had geladen. Dit wordt kenbaar gemaakt door een hoge tooon bij het inchecken en weergegeven op het display. Alleen op een afgekocht traject is geen saldo nodig om te kunnen reizen.

    Ik heb deze keer het boetebedrag kwijtgescholden. Uw dochter ontvangt een nieuwe acceptgiro voor alleen de ritprijs. Ik verzoek u deze per omgaande te betalen.

    Met vriendelijke groet,
    NS Klantenservice
  2. Auteur
    Frank60
    Datum
    Hierbij wil ik u danken voor deze oplossing. Ik zal er zelf goed op toezien dat het niet weer gebeurd. Pubers....

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Frank60
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Nederlandse Spoorwegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen